چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / تولید بهاره خودرو سواری ۴٫۵ درصد رشد کرد
تولید بهاره خودرو سواری ۴٫۵ درصد رشد کرد

تولید بهاره خودرو سواری ۴٫۵ درصد رشد کرد

وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید بیش از 303 هزار و 500 دستگاه انواع سواری در سه ماه نخست امسال خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 4.5 درصد افزایش نشان می دهد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بهار امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه وانت و یک هزار و ۲ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون تولید شد که در همسنجی با پارسال به ترتیب ۴٫۵ درصد، ۱۱٫۲ درصد و ۳۰ درصد بیشتر بود.
در این مدت سه هزار و ۳۶۴ دستگاه کامیون کشنده، ۴۱ دستگاه کمباین و سه هزار و ۳۷۹ دستگاه تراکتور ساخته شد.

** میزان تولید داخلی کالاهای دیگر
در سه ماه امسال، میزان روغن نباتی تولید شده داخل ۳۱۸ هزار و ۲۰۰ تن، داروی انسانی هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون عدد و پودر شوینده ۱۵۹ هزار و ۴۰۰ تن بود.
تولید سه ماهه لاستیک خودرو ۵۳ هزار و ۸۰۰ تن، نئوپان ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ مترمکعب و فیبر ۲۴۶ هزار و ۴۰۰ مترمکعب برآورد شد.
در این مدت دوده ۳۴ هزار و ۶۰۰ تن، الیاف اکریلیک یک هزار و ۷۰۰ تن، نخ سیستم پنبه ای و ترکیبی الیاف مصنوعی ۴۸ هزار تن، الیاف و تاپس پلی استر ۴۱ هزار و ۷۰۰ تن و فرش ماشینی ۲۰ میلیون و ۱۴۹ هزار مترمربع بود.
برپایه این گزارش، هشت میلیون و ۵۰۰ هزار فوت مربع چرم، ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار جفت انواع پایپوش، ۱۷۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع تلویزیون، بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر، ۱۳۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۲۳۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه کولر آبی و ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه الکتروموتور در سه ماهه نخست امسال تولید شد.
در این مدت بیش از پنج میلیون و ۶۴۵ هزار تن فولاد خام در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹٫۷ درصد رشد کرد.
همچنین تولید محصولات فولادی به چهار میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۰۰ تن رسید و تولید کاتد مس با ۵۰ درصد افزایش به ۵۳ هزار و ۵۰۰ تن رسید.
در سه ماهه امسال ۹۲ هزار و ۷۰۰ تن شمش آلومینیوم تولید شد که ۸٫۷ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.
تولید آلومینا نیز با یک درصد رشد به ۶۱ هزار و ۸۰۰ تن رسید
در این مدت، تولید سنگ آهن با هشت میلیون و ۲۸۳ هزار و ۴۰۰ تن، ۱۶ درصد و کنسانتره زغال سنگ با ۳۱۸ هزار و ۱۰۰ تن ۱۲ درصد رشد کرد.
تولید سه ماه سال در ماده معدنی سیمان به ۱۴ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۱۰۰ تن رسید. ۸۰ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع کاشی نیز تولید شد.
در این مدت تولید شیشه جام با ۳٫۳ درصد رشد به ۲۳۵ هزار و ۴۰۰ تن رسید.
تولید ظروف شیشه ای با ۱۵٫۹ درصد رشد به ۱۱۳ هزار تن و ظروف چینی با ۱۲٫۱ درصد رشد به ۱۱٫۱ هزار تن افزایش یافت و تولید چینی بهداشتی نیز به ۱۵ هزار و ۲۰۰ تن رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند/ فرصت خطا نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.