صفحه اصلی / استان ها / زنجان / تلفات بالا؛ بلایی که کمباین‌های فرسوده بر سر مزارع گندم می‌آورد

تلفات بالا؛ بلایی که کمباین‌های فرسوده بر سر مزارع گندم می‌آورد

رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان زنجان تاکید کرد: کشاورزان از ورود کمباین‌های مهاجر دارای عمر مفید بالای 25 سال و بدون معاینه فنی به مزارع خودداری کنند .

گندم

به گزارش کسب و کار نیوز، مظفر یوسفی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال برداشت گندم در استان زنجان توسط بیش از ۷۸۴ دستگاه کمباین انجام می‌شود. طوری که از این تعداد ۴۲۰ دستگاه کمباین، بومی است و مابقی به عنوان کمباین مهاجر در مزارع استان فعالیت دارد .

این مسئول با بیان این‌که به منظور کنترل ریزش‌ها و به حداقل رساندن ضایعات گندم در روند برداشت، تمهیدات مختلفی در استان اندیشیده شده است، ادامه داد: در این راستا، امسال با ۶ راننده ماهر قرارداد بسته شده تا با همکاری کارشناسان اکیپ‌های نظارتی، از نظر فنی بر عملکرد راننده و کمباین نظارت داشته باشند .

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ اکیپ کارشناسی طی سال جاری در مزارع گندم استان زنجان، افزود: این کارشناسان به همراه رانندگان ماهر به صورت مستمر در مزارع حضور پیدا کرده و با انجام معاینه فنی کمباین‌ها بر روند برداشت، نظارت دقیق و مستمر دارند .

یوسفی‌پور خاطرنشان کرد: امسال به منظور رسیدن به برآوردی دقیق از درصد و حجم ریزش‌ها در مزارع گندم، مقرر است که در قالب پروژه «مستندسازی ضایعات گندم»، ریزش‌های طبیعی قبل از برداشت و ریزش‌های حین برداشت ۲۰ کمباین (سهمیه ابلاغی استان) اندازه‌گیری شده و نتیجه آن به همه استان تعمیم داده شود .

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: کمباین‌های بومی استان زنجان عمر مفید زیر ۱۳ سال دارند. از این‌رو کشاورزان باید از ورود کمیاین‌های مهاجر دارای عمر مفید بالای ۲۵ سال و بدون معاینه فنی به مزارع خود خودداری کنند .

وی تصریح کرد: کمباین‌های مهاجری که حین برداشت ریزش‌های غیر استاندارد داشته باشد، به کشاورز و در نهایت نیروی انتظامی اطلاع داده می‌شود تا از چرخه برداشت خارج شود. همچنین در صورت عدم تنظیم، از تخصیص سهمیه سوخت به این کمباین‌ها جلوگیری خواهد شد .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.