صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / تحریم‌های کره شمالی برای تیم‌های متحد دو کره در بازی‌های آسیایی مشکل‌ساز شد
تحریم‌های کره شمالی برای تیم‌های متحد دو کره در بازی‌های آسیایی مشکل‌ساز شد

تحریم‌های کره شمالی برای تیم‌های متحد دو کره در بازی‌های آسیایی مشکل‌ساز شد

تیم‌های متحد کره شمالی و کره جنوبی نمی‌توانند از برندهای ورزشی مانند نایک به عنوان ‌اسپانسر برای تامین لوازم ورزشی خود در بازی‌های آسیایی استفاده کنند. این مساله به دلیل ترس از زیر پا گذاشتن تحریم‌های کالاهای لوکس برای کره شمالی است.

ژاپن و کره شمالی

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از AFP، کره شمالی و کره جنوبی چندی پیش با هم توافق کردند که در سه رشته کانو، رویینگ و بسکتبال در بازی‌های آسیایی جاکارتا تیم متحد تشکیل دهند. کره شمالی از سوی سازمان ملل متحد به دلیل برنامه‌های هسته‌ای خود تحریم شده است. این کشور از واردات کالاهای لوکس از جمله لوازم ورزشی محروم است.

نایک، ‌اسپانسر فدراسیون بسکتبال کره جنوبی است. با این حال به دلیل اتحاد تیم بسکتبال بانوان کره جنوبی با کره شمالی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ یونیفرم‌های این تیم از یک کمپانی محلی تهیه می‌شود.

فدراسیون بسکتبال کره جنوبی در این باره اعلام کرد: ما به دلیل تحریم‌های کره شمالی نمی‌توانیم در بازی‌های آسیایی با نایک همکاری کنیم و نمی‌توانیم از هیچ برندی استفاده کنیم. البته تیم بسکتبال زنان کره جنوبی با کره شمالی متحد است و تیم بسکتبال مردان کره جنوبی لباس‌های خود را از نایک خواهد گرفت.

‌اسپانسر فدراسیون کانوی کره جنوبی، کمپانی دسنته ژاپن است که این کمپانی نیز در بازی‌های آسیایی لباس ورزشکاران کره جنوبی را تامین نخواهد کرد و تیم متحد از لباس‌های کمپانی محلی استفاده می‌کنند. این اولین بار است که کره شمالی و کره جنوبی در بازی‌های آسیایی با هم متحد شده‌اند.

در ماه آوریل، رهبر کره شمالی با رییس جمهور کره جنوبی دیدار  کرد. اخیرا IOC از سازمان ملل متحد درخواست کرده بود که تحریم‌های مربوط به لوازم ورزشی کره شمالی را بر دارد. آمریکا با این درخواست مخالفت کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.