صفحه اصلی / استان ها / کرمان / بستنی‌های غیر پاستوریزه و افزایش خطر ابتلاء به بیماری تب مالت
بستنی‌های غیر پاستوریزه و افزایش خطر ابتلاء به بیماری تب مالت

بستنی‌های غیر پاستوریزه و افزایش خطر ابتلاء به بیماری تب مالت

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: مهم‌ترین راه انتقال بیماری بروسلوز به انسان مصرف شیر و سایر فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه مثل پنیر محلی، سرشیر و بستنی‌های غیر مطمئن است و لذا شهروندان مصرف محصولات لبنی پاستوریزه مصرف کنند.

بستنی

به گزارش کسب و کار نیوز، “حسین رشیدی” خطاب به شهروندان تاکید کرد: استفاده از فرآورده‌های دامی پاستوریزه برای همگان الزامی است و درصورت در دسترس نبودن شیر پاستوریزه توصیه می‌شود شیر به مدت پنج دقیقه در حرارت جوش قرار گیرد.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: بستنی‌های تهیه شده از شیر غیر پاستوریزه خطر ابتلا به بیماری تب مالت را افزایش می دهد و توصیه می‌شود شهروندان از بستنی‌های پاستوریزه استفاده کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان روسلوز یکی از مهمترین بیماریهای باکتریایی مشترک بین انسان و دام است که علائم بالینی بروسلوز در دام بیشتر به صورت سقط در اولین آبستنی مشهود است ولی در انسان بیماری چهره های متفاوتی دارد و ممکن است باعث ایجاد انواع مختلف اختلالات در دستگاه ادراری تناسلی، اندامهای حرکتی، سیستم قلبی عروقی، سیستم عصبی دستگاه گوارش، سیستم تنفس، سیستم ایمنی بدن از جمله تعریق شدید در شب، خستگی، بی اشتهایی و کاهش وزن، سردرد، درد های عظلانی، درد عمومی بدن گردد که بعلت ماهیت مزمن بیماری که درمان ان در انسان دشوار، طولانی و هزینه های گزاف است.

وی از دیگر مسائل بهداشتی برای کنترل بیماری را اجتناب از تماس مستقیم با بافت های آلوده حیوان نظیر جنین سقط شده جفت و…، شست شوی دست‌ها و ضد عفونی لباس های مخصوص کار در دامداری‌ها و کشتارگاه‌ها، استفاده از ماسک تنفسی هنگام ورود به اصطبل، دور نگه داشتن دام از محل زندگی انسان، واکسیناسیون دام ها و ضد عفونی کردن اصطبل، ممانعت از ورود دام های تازه خریداری شده به داخل گله سالم قبل از اطمینان از سلامت آنها عنوان کرد.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.