صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / ۱۰ میلیارد دلار از تولیدات، داخلی سازی می شود
۱۰ میلیارد دلار از تولیدات، داخلی سازی می شود

۱۰ میلیارد دلار از تولیدات، داخلی سازی می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه باید از تحریم ها به عنوان فرصتی برای پیشرفت بهره گرفت، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، 10 میلیارد دلار از تولیدات کشور، داخلی سازی می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه باید از تحریم ها به عنوان فرصتی برای پیشرفت بهره گرفت، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، ۱۰ میلیارد دلار از تولیدات کشور، داخلی سازی می شود.
رضا رحمانی در نشستی با انجمن های تخصصی صنفی کارفرمایی و صنعت آلومینیوم و صنایع وابسته اضافه کرد: تحریم ها به منزله پایان دنیا محسوب نمی شود و باید برای پیشرفت برخی کسب و کارها از آن بهره برداری کرد.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با بیان اینکه در برهه کنونی مهمترین اصل در بهبود وضعیت اقتصادی کشور همدلی و هم‌گام شدن تمام اجزاء تولید و سیاست گذاری است و باید از همه ظرفیت ها در مسیر کم اثر کردن تحریم ها استفاده شود و با همدلی بیشتر به فکر ایده پردازی و ارائه طرح هایی بود که تهدید را به فرصت تبدیل کند.
وی حضور تشکل ها در تصمیم گیری ها را نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: انجمن ها اتاق فکر وزارت صنعت در حوزه های مختلف محسوب می شوند و مشارکت حداکثری انجمن ها در تصمیم گیری ها، مصداق بارز سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش ایرنا، اعضای انجمن تخصصی صنفی کارفرمائی صنعت آلومینیوم در این نشست دیدگاه های خود و راهکارهایی را برای بهبود وضعیت صنعت الومینیوم و صنایع وابسته کشور ارائه دادند.
قرار است پیشنهادها و راهکارهای انجمن های تخصصی صنفی کارفرمایی و صنعت آلومینیوم و صنایع وابسته برای بررسی بیشتر به کمیته ها و بخش های ذیربط ارایه و ارزیابی تخصصی انجام شود.
آمار واحدهای بزرگ تولید آلومینیوم در مدت سه ماهه نخست امسال نشان می دهد مجموع تولید آلومینای ایران (خراسان شمالی)، ایرالکو (مرکزی – اراک) و المهدی و هرمزال در استان هرمزگان به رقم ۹۱ هزار و ۳۷۹ تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۱ درصدی دارد.
ایران بر پایه سند چشم انداز ۱۴۰۴ تولید ۱٫۵ میلیون تن شمش آلومینیومی را هدف گذاری کرده که انتظار می رود حدود ۵۰ درصد این رقم در داخل کشور مورد نیاز باشد و بقیه باید رهسپار بازارهای صادراتی شود.
کشورمان اکنون سالانه میزان تولید شمش خود را در واحدهای شاخص این بخش (ایرالکو – المهدی و هرمزال) به سطح ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن رسانده است درحالی که گفته می شود میزان مصرف سالیانه آن به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن می رسد.

همچنین مطالعه کنید:

بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی/ گره برقی‌سازی ناوگان به دست شهردار باز می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن کریمی‌ ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.