صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / پیشنهاد چند باشگاه عراقی برای جذب بازیکنان امید/ استیلی: به بازیکنان گفتم عجله نکنید

پیشنهاد چند باشگاه عراقی برای جذب بازیکنان امید/ استیلی: به بازیکنان گفتم عجله نکنید

مدیر تیم ملی فوتبال امید از پیشنهاد چند باشگاه عراقی برای جذب بازیکنان این تیم در مدت زمانی که برای برگزاری اردو در این کشور به سر می‌بردند خبر داد.

حمید استیلی

حمید استیلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اعلام فهرست نهایی تیم ملی امید برای شرکت در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: ترکیب تیم کامل شده و بازیکنان غایب تراکتور هم اضافه شده‌اند. فقط باشگاه نساجی با ما همکاری نکرد و تک بازیکن خود را به ما نداد. با توجه به همین موضوع کادر فنی فهرست نهایی را بر اساس داشته‌هایش اعلام کرده در اردو بودند به این رقابت‌ها می‌رویم. دو باشگاه اروپایی هم با ما همکاری نکردند و نتوانستیم نورافکن و رضا شکاری را در اختیار داشته باشیم.

مدیر تیم ملی فوتبال امید درباره رقبای ایران در این رقابت‌ها و سطح فنی تیم‌های حاضر در بازی‌های آسیایی گفت: در این رقابت‌ها با تیم زیر ۲۱ سال شرکت می‌کنیم تا پیش‌زمینه‌ای برای حضور در المپیک باشد. ما بازیکنان را به گونه‌ای انتخاب کردیم که بتوانند در انتخابی المپیک به ما کمک کنند. در این رقابت‌ها به دنبال کسب تجربه هستیم و چیزی جز کسب تجربه مد نظر ما نیست. البته انتظارات از ایران بالاست و بازی‌هایی در حد و اندازه‌های نام ایران انجام خواهیم داد. با تمام توانمان به میدان می‌رویم. نکته مهم این است که خیلی از بازیکنان ما در عین جوانی بسیار بااستعداد هستند و در همین سن و سال می‌توانند تجربه خوبی به دست بیاورند.

او درباره برگزاری اردوی تیم ملی در عراق و برگزاری دو دیدار دوستانه با تیم زیر ۲۳ سال این کشور خاطرنشان کرد: یکی از بهترین اردوهایی بود که در مدت زمان اخیر برگزار کردیم. دو بازی تدارکاتی خیلی خوب داشتیم. میانگین سنی تیم ملی عراق سه سال از ما بزرگ‌تر بود. در تیم ما بازیکنانی حضور دارند که تنها ۱۸ سال دارند. این بازی‌ها خیلی به ما کمک کرد تا آماده شویم و در شرایط بازی‌های آسیایی قرار بگیریم. بعد از پایان هفته دوم تیم ملی راهی چین می‌شود و با این تیم بازی می‌کنیم و از آنجا مستقیم راهی جاکارتا می‌شویم.

استیلی با اشاره به تمایل چند باشگاه عراقی برای جذب بازیکنان جوان تیم ملی امید افزود: بعد از بازی با عراق پیشنهادهایی برای بازیکنان امید ما آمد اما به آن‌ها گفتم صبر کنید چرا که با درخشش در آسیا و المپیک می‌توانند پیشنهادهای بسیار خوبی را برای خود دست و پا کنند. بازیکنان ما بسیار بااستعداد و با پتانسیل بالایی هستند.

مدیر تیم ملی فوتبال امید با بیان این که باید نگاه ملی نسبت به این تیم وجود داشته باشد از همکاری نکردن چند باشگاه انتقاد کرد و گفت: ما چند بازیکن را در اردوهایمان در اختیار نداشتیم که پرونده آن‌ها به کمیته انضباطی رفته است. با این وجود من معتقدم بازیکن مقصر نیست بلکه باشگاه اجازه نمی‌دهد که آن‌ها در تیم ملی شرکت کنند. شاید باشگاه‌ها هم مقصر نباشند چرا که آن‌ها هم سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما باید نگاه ملی در فوتبال ما نهادینه شود. هنوز زیرساخت‌های این موضوع پیش‌بینی نشده است. اصلا دوست ندارم باشگاه یا بازیکنی جریمه شود. تنها راهکار ما این است که این مشکل را یک بار برای همیشه حل کنیم.

او با تاکید بر این که بازیکنان در اردوی عراق آرامش فکری بالایی داشتند خاطرنشان کرد: در این اردو هیچ بازیکنی مصدوم نشد و از این موضوع بسیار خوشحال هستیم اما در تهران به قدری باشگاه‌ها به بازیکنان خود زنگ می‌زدند و جویای بازگشت آن‌ها به تیم‌شان می‌شدند در یک بازی تدارکاتی ۵ مصدوم دادیم. اردوی عراق از نظر تمرکز خیلی به تیم ما کمک کرد.

استیلی درباره برگزاری مراسم بدرقه برای تیم ملی توسط کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال اظهار کرد: عصر امروز با وجود خستگی بسیار بالا که ناشی از بازگشت از عراق در مراسم بدرقه کمیته ملی المپیک شرکت می‌کنیم و به المپیک احترام می‌گذاریم. شنبه هم فدراسیون فوتبال مراسمی را برای ما در نظر گرفته که همه تیم در آن مراسم شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.