صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پامپئو با طرح ایجاد «منطقه آزاد و باز» در هند-اقیانوسیه به جنوب شرق آسیا می‌رود
پامپئو با طرح ایجاد «منطقه آزاد و باز» در هند-اقیانوسیه به جنوب شرق آسیا می‌رود

پامپئو با طرح ایجاد «منطقه آزاد و باز» در هند-اقیانوسیه به جنوب شرق آسیا می‌رود

وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه سفر به جنوب شرق آسیا با درخواست ایجاد منطقه‌ای "آزاد و باز" در هند-اقیانوسیه (هند و پاسیفیک) که هدفش چین است تلاش کرد تا دیدگاه استراتژیک آمریکا برای آسیا را ارتقا دهد.

پامپئو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به‌ زودی عازم تور آسیایی به مالزی، سنگاپور و اندونزی می‌شود تا بر تعهد دولت ترامپ در این منطقه و همچنین روی مساله خلع سلاح هسته‌ای در کره‌شمالی تاکید کند.

این سفر در بحبوحه تنش با پکن بر سر اعمال حاکمیت در مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی انجام می‌شود. پامپئو در جمع رهبران تجاری این منطقه در واشنگتن گفت: زمانیکه می‌گوییم هند-اقیانوسیه “آزاد” منظور ما این است که می‌خواهیم تمام کشورها، تک‌تک کشورها، بتوانند از حاکمیت ملی خودشان در مقابل تهدید و اجبار سایر کشورها دفاع کنند. این همچنین به معنای حکمرانی خوب برای محافظت از حقوق شهروندی است.

پامپئو گفت: زمانی که ما برای هند-اقیانوسیه از واژه “باز” استفاده می‌کنیم منظورمان این است که می‌خواهیم تمام کشورها از دسترسی باز به دریاها و راه‌های هوایی بهره‌مند شوند. ما خواستار راه‌حل صلح‌آمیز برای مناقشات ارضی و دریایی هستیم.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، پامپئو موضوع “آزاد و باز” را در نشست سالانه سنگاپور با حضور وزرای خارجه مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) بسط خواهد داد.

در این بیانیه همچنین گفته شد که پامپئو در اولین مقصد سفرش به مالزی که پنج‌شنبه و جمعه خواهد بود، با تاکید بر “ارزش‌های دموکراتیک مشترک ما” مذاکراتی با مقام‌های ارشد دولت مالزی در حوزه امنیت و منافع اقتصادی خواهد داشت. پامپئو پس از آن برای شرکت در نشست آسه‌آن راهی سنگاپور می‌شود که برای جمعه و شنبه برنامه‌ریزی شده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: مایک پامپئو درباره تعهد مشترک برای خلع سلاح هسته‌ای کامل و جامع در کره‌شمالی، تاکید بر نظم مبتنی بر قانون در دریای چین جنوبی و مبارزه با تروریسم بحث و رایزنی خواهد کرد.

در این بیانیه گفته نشد که آیا وزیر امور خارجه آمریکا با همتایش از کره‌شمالی برای گفت‌وگو درباره اجرای تعهدهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی در نشست ۱۲ ژوئن سنگاپور ملاقات می‌کند یا خیر. آخرین مقصد سفر پامپئو جاکارتا است و او به دنبال “تقویت بیشتر شراکت استراتژیک  آمریکا – اندونزی در آستانه هفتادمین سالروز روابط دوجانبه دیپلماتیک در ۲۰۱۹ خواهد بود.”

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.