صفحه اصلی / سرخط خبرها / توجه به تولید ملی سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد
توجه به تولید ملی سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد

توجه به تولید ملی سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: توجه به تولید ملی در اولویت نخست کشور قرار دارد و در صورتی مشکل بیکاری و اشتغال حل خواهد شد که به تولید داخلی اهمیت بدهیم و حمایت از تولید داخلی سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در همایش صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان اظهار داشت : با وجود مصوبات خوبی که از سوی دولت در خصوص رفع موانع تولید استان در یکی دو سال گذشته اعلام شده اما متاسفانه برای حل مشکلات به خوبی از این موقعیت استفاده نکردیم ضمن این که تنگ نظری های برخی دستگاهای اجرایی و ایجاد مانع بر سر تواید سبب بروز مشکلاتی در این زمینه شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به این موضوع که توجه به تولید ملی در اولویت نخست کشور قرار دارد در صورتی که بخواهیم مشکل اشتغال و بیکاری حل شود باید به تولید داخلی اهمیت دهیم و از آن حما یت کنیم، این امر سبب خنثی شدن توطه های دشمنان خواهد شد.
وی اضافه کرد: باید کالاهای قاچاق از مرز تا داخل کشور رصد و با ورود آن مبارزه شود تا تولید ملی تقویت شود.
وی افزود: رسانه ها باید در راستای فرهنگ سازی استفاده مردم از کالای با کیفیت داخلی و نهادینه کردن آن در جامعه به کمک تولیدکنندگان داخلی بیایند.
نورا ادامه داد: باید با فساد مبارزه شود و مسئولان این امر رادر دستور کار خود قرار دهند زیرا تحریم ها مانع تولید داخلی نیست و حمایت از تولیدات ملی به رونق اقتصاد کشور و استان کمک می کند.
نورا گفت: مساله اول کشور هم اکنون مساله اقتصادی است و در شرایط کنونی که درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار با دشمنان انقلاب و نظام هستیم ، تکیه بر تولید ملی بعنوان محور اساسی در حل مشکلات اقتصادی بسیاری از مسایل معیشتی مردم و مساله اشتغال و سرمایه گذاری حل خواهد شد و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد، بر همین اساس استقلال اقتصادی خود را همراه خودکفایی و با تکیه بر ظرفیت های داخلی باید حفظ کنیم
وی افزود: تقویت تولید ملی و خودکفایی در محصولات استراتژیک یک ضرورت برای کشور است و باید تولید داخل اعم از کشاورزی و صنعت را تقویت کنیم و ضریب امنیت اقتصادی، یکی از محورهای استراتژیک را ارتقا بخشیم

نورا گفت: حمایت از کالای ایرانی تضمین برای آینده کشور است و به کالای تولید داخل اعتماد کنیم چون مصرف کالاهای تولید داخلی مصداقی از امر به معروف است .
نورا خاطر نشان کرد: مسئولان دولتی بایستی در جهت سفارش ساخت محصولات مورد نیاز خود به تولید کنندگان داخلی برنامه ریزی لازم را صورت دهند و دولت در تحریم کالاهای خارجی و استفاده از کالای ساخت داخل تصمیم قاطعی اتخاذ نماید و دستگاههای نظارتی و متولی واردات، واردات دولتی را کنترل نمایند و به واردات بخش خصوصی هم نظارت داشته باشند تحریم مانع تولید نیست و کلید حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور هست و مشکلات اقتصادی کشور با تکیه و تمرکز بر تولید داخل رفع می گردد.
وی در ادامه اذعان داشت: پیشنهاد می کنیم کمیته تدابیر ویژه اقتصادی با تفویض اختیارات تام به استانداران جهت اتخاذ تصمیمات لازم در هر زمینه که مصلحت باشد، از جمله تامین نیازهای مردم، غزل و نصب مدیران کم کار و سایر موارد به صورت فوری شکل بگیرد.
علیرضا نورا در پایان به پتانسیلهای استان نیز در زمینه های مختلف اشاره کرد و افزود: در زمینه ی معدن دارای معادن و اندیسهای قابل قبولی هستیم و رتبه های برتر را در زمینه تولید خرما، آبزیان، میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری و آبزیان و انرژی های نو دارا می باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.