صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / نظارت کامل بر ثبت سفارش توسط معاونان وزارت صنعت انجام می شود
نظارت کامل بر ثبت سفارش توسط معاونان وزارت صنعت انجام می شود

با ابلاغ شریعتمداری

نظارت کامل بر ثبت سفارش توسط معاونان وزارت صنعت انجام می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه ای با تاکید بر مواردی درباره بازبینی و کنترل ثبت سفارش های مربوط به واردات کالا در حوزه صنعت، معدن و تجارت و انطباق درخواست ها با مقدورات ارزی، دستور نظارت کامل بر عملیات اجرایی از سوی معاونان خود را صادر کرد.

به گزارش روز سه شنبه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمد شریعتمداری» ضمن تاکید به لزوم توجه و دقت بر اصالت و صلاحیت واردکننده کالا با ملاحظه سوابق و مستندات، خاطرنشان ساخت: داشتن کارت بازرگانی دلیلی بر تایید ثبت سفارش کالا نیست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این ابلاغیه افزوده است: بطور قطع بررسی سابقه یک ساله وارد کننده (یعنی سابقه واردات در سال ۱۳۹۶) جز برای واحدهای تولیدی شناخته شده دارای کارت بازرگانی در این مرحله الزامی است.
همچنین رعایت مقررات واحدهای تعیین شده مجاز برای واردات متناسب با سابقه صدورکارت ضروری است.
علاوه براین شریعتمداری در ابلاغیه خود آورده است، قیمت اظهار شده در ثبت سفارش بر مبنای پیش فاکتور نباید از قیمت جهانی و عرفی کالای مورد نظر با توجه به سوابق خریدهای گذشته، بیشتر باشد. اولویت ها و ضرورت های تعیین شده از سوی دولت و اهمیت کالای وارداتی در تامین نیازهای ضروری و اساسی مواد اولیه تولیدات استراتژیک باید به دقت مدنظر باشد و اطمینان از میزان مقدار اعلام شده برای واردات متناسب با نیازهای داخلی و سقف ارزی تعیین شده در هر مقطع از سال مورد نظر است.
براساس این ابلاغیه همچنین باید مجموعه اقدام ها و عملیات کارکنان به سهولت در دسترس واحدهای نظارتی وزارتخانه از جمله حراست مرکزی و دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات قرار گرفته و امکان بازرسی و کنترل لحظه ای فراهم باشد.
وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در بخش دیگری از این ابلاغیه تاکید کرد: نتیجه اقدامات هفتگی در قالب گروه بندی کالاهای هر اداره کل و ذکر تعداد ثبت سفارش، رقم کل موارد تایید شده و مواردی که رد و یا کاهش یافته اند باید به دفتر وزارتی گزارش شود .
طبق ابلاغیه شریعتمداری، مراجعه ذینفعان به دفاتر و اماکن وزارتخانه برای این‌ منظور ممنوع است و باید به طور جدی از سوی حراست ممانعت شود و مدیران و کارشناسان هم باید از پذیرش مراجعان به این منظور خودداری کنند.
همچنین در صورتی که ثبت سفارش کننده نسبت به فرایند رسیدگی و یا رد درخواست، معترض باشد فقط می تواند با ارائه مدارک شناسایی معتبر، به دبیرخانه رسیدگی به شکایت ثبت سفارش در اداره کل مقررات صادرات و واردات مراجعه و اعتراض خود را به صورت کتبی تسلیم کند، این اعتراض ها به معاونت ذیربط ارجاع و مورد رسیدگی قرار می گیرد و در صورت نیاز پاسخ آن به صورت کتبی و توسط پست به نشانی متقاضی ارسال می شود.
برپایه این گزارش، شریعتمداری این ابلاغیه را خطاب به معاونین صادراتی و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، امور صنایع، امور معادن و صنایع معدنی و امور اقتصادی و بازرگانی صادر کرده است .
اقتصام*۳۰۶۵* ۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.