صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / معدن کاران مناطق روستایی بیمه‌ نامه‌ اعتباری دریافت می کنند
معدن کاران مناطق روستایی بیمه‌ نامه‌ اعتباری دریافت می کنند

اتاق ایران:

معدن کاران مناطق روستایی بیمه‌ نامه‌ اعتباری دریافت می کنند

کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران اعلام کرد: برپایه تعامل با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، معادن کوچک و متوسط می‌توانند با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی در طرح اشتغال‌زایی پایدار روستایی و عشایری،از بیمه‌نامه‌های اعتباری این صندوق استفاده کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، توافق‌نامه «حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از صندوق توسعه ملی در بخش معدن و صنایع معدنی» که اسفندماه پارسال بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به امضا رسید، امکان استفاده معدن کاران و دارندگان سایت فرآوری از منابع اختصاص یافته در قانون «حمایت، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار» را فراهم کرده است.
همچنین بر اساس مذاکره های انجام شده کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، معادن کوچک و متوسط می‌ توانند با ثبت‌نام در سامانه «کارا» از تسهیلات تخصیص یافته از سوی صندوق توسعه ملی به این طرح، بهره‌ مند شده و از بیمه‌ نامه‌های اعتباری استفاده کنند.
علاوه براین صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی نیز اقدام به صدور بیمه‌نامه‌های اعتباری بهره‌برداری فرآوری معادن کرده و در این چارچوب چنانچه متقاضیان ثبت‌نام شده در سامانه کارا که در حال تکمیل مدارک برای بانک هستند، مشکلی در تامین وثیقه های خود داشته باشند می‌توانند به این صندوق بیمه مراجعه کنند.
صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی اعلام کرده است: متقاضیانی که از این به بعد برای استفاده از تسهیلات توافق‌نامه «حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از صندوق توسعه ملی در بخش معدن و صنایع معدنی» در سامانه کارا ثبت‌نام ‌کنند، باید پس از پایان بررسی‌های استانی، مستقیم برای تکمیل مدارک و همچنین ارزیابی طرح‌های ارائه شده به این صندوق مراجعه کنند.
بر اساس این گزارش، اسفندماه پارسال توافقنامه همکاری حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در بخش معدن و صنایع معدنی با هدف بهره‌مند شدن معادن و صنایع معدنی به امضا رسید.
موضوع توافقنامه استفاده مناسب از توانایی‌های ستادی، آماری، فنی و مالی برای انجام وظایف مشخص شده در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی عشایری توسط وزارت صنعت، به‌منظور استفاده از منابع مشخص شده در آیین‌نامه اجرایی در زمینه معادن کوچک و فرآوری‌های معدنی است.
مدت اعتبار توافق‌نامه از تاریخ امضا تا پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ( ۱۴۰۰ – ۱۳۹۶ )بوده و در صورت توافق طرفین در چارچوب مقررات مربوطه قابل تمدید است.
اقتصام*۳۰۶۵*۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۲درصدی تولید سیمان با حمایت‌های دولت سیزدهم/ صادرات سیمان به ۲۵ کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت نیرو و صنعت، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.