صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / رییس سازمان جنگل ها: از سوی برخی دستگاه ها تحت فشاریم
رییس سازمان جنگل ها: از سوی برخی دستگاه ها تحت فشاریم

رییس سازمان جنگل ها: از سوی برخی دستگاه ها تحت فشاریم

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بخش عمده تصرف عرصه های منابع طبیعی مربوط به بخش دولتی است و در این زمینه از سوی برخی دستگاه ها تحت فشارم اما نمی توانم بیشتر این موضوع را باز کنم.

به گزارش کسب و کار نیوز، «خلیل آقایی» عصر سه شنبه در دومین جشنواره ملی «روز جنگلبان» اضافه کرد: سیستم دولتی تاکنون به کسب اجازه برای ورود به عرصه های منابع طبیعی اعتقادی نداشته است اما از این پس باید مجوز دریافت کند.
آقایی تصریح کرد: در صورت ندادن مجوز به نهاد دولتی، باید «نه» سازمان جنگل ها برای آنها نیز «نه» باشد.
وی توضیح داد: ۲ گروه برای آنچه از محیط زیست و منابع طبیعی جنگل و مرتع باقی مانده است مشکل درست می کنند؛ اول، مردمی که در اقصی نقاط کشور از طریق این منابع زندگی می گذرانند.
«دوم، سیستم دولتی که در بسیاری موارد به این موضوع اعتقاد ندارد و به بهانه فعالیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال بدون توجه به مسائل زیست محیطی به فعالیت های عمرانی دست می زند.
وی تصریح کرد: آغاز هرگونه فعالیت معدنی، جاده ای، سدسازی و غیره که باید از عرصه های منابع طبیعی استفاده شود، منوط به کسب مجوز از سازمان جنگل هاست.

** تخصیص ٢٠٠ میلیون دلار برای جنگلداری و آبخیزداری
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: امسال ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به جنگلداری و آبخیزداری تخصیص یافت.
وی ادامه داد: از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان به عملیات بیولوژیک اختصاص یافته است.
آقایی گفت: ۲ هزار جنگلبان به سبب گستردگی عرصه های طبیعی راه به جایی نخواهند برد.
وی ادامه داد: جنگلبانان باید در جنگل هایی که آتش سوزی رخ می دهد، حضور پیدا کنند.
به گفته وی، عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست کشور دچار مشکل است و همه افرادی که در کشور زندگی می کنند در این شرایط سهیمند؛ «گرچه سهم سازمان و بنده در مشکلات محیط زیست بیشتر است».
به گزارش کسب و کار نیوز، هفدهم اردیبهشت پارسال رییس قوه قضاییه گلایه کرد: برخورد و تصرف منابع طبیعی در وهله اول به خود دستگاه اجرایی برمی گردد که گاهی علاوه بر برخورد نکردن با متخلفان، گزارش آن را نیز به دادسرا ارائه نمی کنند که این قصور سبب بازشدن راه برای تخلفات بیشتر می شود.
پانزدهم اسفندماه پارسال نیز سخنگوی قوه قضاییه خبر داد: برای رسیدگی مطلوب به تخلفات ویژه محیط زیست و منابع طبیعی، دادسرای ویژه ای در تهران تشکیل شده است.
ششم تیرماه رییس دستگاه قضا در ارایه گزارش حضوری خدمت رهبر معظم انقلاب گفت: قوه قضاییه حرکت جدیدی برای استیفای حقوق عامه آغاز کرده و با ورود به برخی مسائل مهم همچون خلع ید از تصرف منابع طبیعی، مشکلات جاده‌ها و تاخیر پروازها از حقوق مردم دفاع کرده است.
دومین جشنواره ملی روز جنگلبان عصر سه شنبه در بوستان گفتگو تهران برگزار شد.
در این جشنواره از خانواده ها و فرزندان حدود ٣٠ نفر از جنگلبانان نمونه قدردانی و یاد شهیدان جنگلبان گرامی داشته شد.

اقتصام*٩١٨۶*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم

به گزارش کسب و کار نیوز، سهراب سهرابی افزود: هماهنگی های لازم با شرکت بازرگانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.