صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / به دنبال انتشار خبر پیوستن افسران مصری به داعش، وزیر دفاع این کشور وارد سینا شد
به دنبال انتشار خبر پیوستن افسران مصری به داعش، وزیر دفاع این کشور وارد سینا شد

به دنبال انتشار خبر پیوستن افسران مصری به داعش، وزیر دفاع این کشور وارد سینا شد

چند ساعت پس از انتشار فیلمی که نشان می‌داد، چهار تن از افسران ارتش مصر به داعش پیوسته‌اند، وزیر دفاع این کشور وارد صحرای سینا شد.

وزیر دفاع مصر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، چند ساعت پس از اینکه شبکه الجزیره فیلمی از جدایی افسران مصری و پیوستن آنها به گروه تروریستی داعش پخش کرد، محمد زکی، وزیر دفاع مصر از نیروهای امنیتی مستقر در سینای شمالی دیدن کرد. این نیروها در چارچوب عملیات موسوم به “سینای ۲۰۱۸” به اجرای طرح‌های امنیتی پرداخته و شورشیان را در شبه جزیره سینا به هلاکت می‌رسانند.

اسناد و شواهد از جدایی چهار افسر نیروهای عملیات ویژه وابسته به وزارت کشور و پیوستن آنها به داعش در زمان ماموریت خود با نظارت ارتش در این صحرا خبر می‌دهند، اما ارتش احتمال می‌دهد این افسران برای سامان‌دهی فکری علیه داعش دست به چنین اقدامی زده باشند.

وزیر دفاع مصر به دنبال این امر، به بازدید فرودگاه العریش و نیروهای امنیتی پرداخت تا از آمادگی و توانایی نظامی آگاهی یابد.

وی همچنین با فرمانده کل نیروهای مسلح و نیروهای امنیت سینای شمالی دیدار کرد.

وزیر دفاع مصر از هماهنگی و همکاری مناسب بین نیروهای مسلح و پلیس و تعقیب گروه‌های تروریستی و انجام حملات پیش‌دستانه علیه تروریست‌ها تقدیر کرد و گفت: ساکنان سینا خط اول دفاع از امنیت ملی مصر در کنار نیروهای مسلح و پلیس هستند.

گروه تروریستی داعش در سال‌های بین ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ حملات مسلحانه متعددی در صحرای سینا انجام داد که در اثر آنها دست کم ۱۰۰۰ تن نیروی نظامی مصر کشته و بیش از ۳۰۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به دنبال حملات گروه‌های مسلح تروریستی، ارتش مصر از ماه فوریه یک عملیات گسترده نظامی تحت عنوان عملیات “سینای ۲۰۱۸” را با هدف نابودی افراد مسلح در این منطقه آغاز کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.