چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اولین چالش حقوقی برای ممنوعیت مسافرتی ترامپ
اولین چالش حقوقی برای ممنوعیت مسافرتی ترامپ

اولین چالش حقوقی برای ممنوعیت مسافرتی ترامپ

ائتلافی از شرکت‌ها و گروه‌های حمایتی حقوقی اولین چالش قانونی را علیه ممنوعیت وضع شده از سوی دولت ترامپ برای کشورهای مسلمان، به جریان انداختند.

تظاهرات حمایت از مسلمانان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی حکم دیوان عالی آمریکا در حمایت از دولت ترامپ، سی و شش شاکی پرونده که شامل شهروندان آمریکایی و نیز ترکیبی از ساکنان دائم قانونی و اتباع خارجی از ایران، لیبی‌، سومالی، سوریه و یمن می‌شوند، شکایت‌نامه‌ای را تنظیم کردند. دیوان عالی آمریکا ماه گذشته طی حکمی آخرین تغییرات ممنوعیت مسافرتی دولت آمریکا را که شامل لیبی‌، ایران، کره‌شمالی، سومالی، سوریه، ونزوئلا و یمن می‌شود، تایید کرد.

هدف شکواییه مذکور این نیست که قانونی بودن ممنوعیت مسافرتی را به چالش بکشد. یکی از وکلای ارشد در گروه ائتلافی “حامیان مسلمان” گفت: این ممنوعیت هم جزو قوانین جاری در این کشور است اما به برخی از مفاد داخل این ممنوعیت مسافرتی که اجازه دسترسی و لغو پرونده به پرونده را می‌دهد، انتقاد وارد است. چنانچه فردی در بدو ورود با مانع مواجه شود و بتواند “سختی‌های ناخواسته” را به اثبات برساند و تاکید کند که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا نیست و اینکه ورود آن شخص به خاک آمریکا جزو “منافع ملی” است، حکم شکسته می‌شود.

این شکواییه این مساله را بحث می‌کند که دولت ترامپ در ارائه هرگونه راهنما یا روندی که به اعمال این تخفیف منجر می‌شود، ناکام مانده است. به گفته این وکیل، دولت آمریکا راهی را نشان نداده است که افراد بتوانند اسنادی را در اثبات ادعایشان ارائه دهند و این روند به تصمیم مقام‌های کنسولی بستگی دارد. این وکیل تاکید کرد، یکی از مقام‌های کنسولی معتقد است رویه فعلی جعلی است چون به آنها گفته شده تا جایی که می‌توانند با درخواست‌ها مخالفت کنند.

به گفته یک وکیل دیگر، اکنون حدود ۲۸ هزار و ۲۷۶ پرونده مجاز به دریافت روادید هستند و حدود ۱۰۰۰ پرونده هم قانون باید برایشان تخفیف قائل شود اما دولت آمریکا پاسخگو نیست. او افزود: مبارزه به پایان نرسیده است و ما به شکایت خودمان ادامه می‌دهیم. این فصل جدیدی در مبارزه علیه ممنوعیت مسافرتی باز می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.