صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بشار جعفری: ادلب را در صورت عدم تحقق آشتی‌های ملی، به زور پس می‌گیریم

بشار جعفری: ادلب را در صورت عدم تحقق آشتی‌های ملی، به زور پس می‌گیریم

رئیس هیئت دولت سوریه در دهمین دور مذاکرات آستانه که در حال حاضر در سوچی روسیه برگزار شده است، ترکیه را به عدم پایبندی به تعهدات خود در قبال دمشق و متهم کرد.

بشار جعفری

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روسیا الیوم، بشار جعفری، رئیس هیئت سوریه در مذاکرات آستانه در کنفرانس خبری گفت: ترکیه تنها طرف در نشست امروز است که به تعهدات خود وفا نکرده است.

بشار جعفری عنوان داشت: روسیه و ایران به عنوان دو کشور ضامنِ دیگر در روند آستانه به تعهدات خود مبنی بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه پایبند هستند.

وی با بیان اینکه ترکیه به تعهدات خود در مورد ایجاد منطقه کاهش تنش در استان ادلب عمل نکرده است، خاطرنشان کرد: در توافق حاصل شده در چهارمین دور مذاکرات بر استقرار نیروهای پلیس نظامی با سلاح‌های سبک در ایست‌های بازرسی تاکید شد، اما آنکارا یگان‌های نظامی مجهز به سلاح‌های سنگین از جمله تانک‌ها و خودروهای زرهی را به این استان فرستاد.

بشار جعفری همچنین تصریح کرد: ما بر درخواست از واشنگتن برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه تأکید داریم، چراکه حضور نیروهای آمریکایی غیرقانونی بوده و دولت سوریه چنین درخواستی ارائه نداده است.

این مقام سوری عنوان داشت: تروریست‌هایی که به شهر السویداء حمله کرده بودند، از منطقه التنف آمده بودند که تحت کنترل نیروهای آمریکایی است.

وی ادامه داد: اگر ادلب با آشتی‌های ملی به دست دولت سوریه بازنگردد، این حق دولت سوریه است که به زور آن را پس بگیرد.

بشار جعفری ادامه داد: گروه تروریستی “کلاه سفیدها” حملاتی را در سوریه با حمایت سازمان‌های اطلاعات خارجی انجام داده است. روند خارج کردن کلاه سفیدها نفاق کشورهای حامی تروریسم را نشان می‌دهد.
وی افزود: منطقه کاهش تنش در ادلب امتحانی برای اعتبار و صداقت دولت ترکیه است. مسئله مناطق کاهش تنش دارای یک سقف زمانی است و تمدید آنها در گرو موافقت دولت سوریه و طرف‌های دیگر است.

بشار جعفری خاطرنشان کرد: در مورد کنترل کامل بر اراضی سوریه ما تاکید می‌کنیم که راه حل میانه وجود ندارد.
این مقام سوری عنوان داشت: ما از جامعه بین الملل می‌خواهیم تا برای بازگشت آوارگان سوری به کشور کمک‌هایی ارائه داده و امکانات را بیشتر کنند. مانع اصلی برای بازگشت آوارگان سوری ادامه تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه سوریه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.