صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برنامه دانشگاه برای حمایت از تولید داخل/ارتقاء اساتیدی که پروژه‌های ملی داشته باشند
برنامه دانشگاه برای حمایت از تولید داخل/ارتقاء اساتیدی که پروژه‌های ملی داشته باشند

رییس دانشگاه شهید بهشتی خبر داد؛

برنامه دانشگاه برای حمایت از تولید داخل/ارتقاء اساتیدی که پروژه‌های ملی داشته باشند

رئیس دانشگاه شهید بهشتی بر ضرورت توجه به موضوعات و معضلات جامعه در رساله‌های دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که بتوانند در رساله‌ها و پایان‌نامه‌های خود معضلی از معضلات جامعه را حل کنند و حتی پروژه‌های ملی داشته باشند،‌ مورد تشویق و حمایت قرار می‌گیرند.

دکتر صدوق سرپرست دانشگاه شهید بهشتی

دکتر حسن صدوق در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ضمن اعلام این مطلب به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه شهید بهشتی در حمایت از بازار تولید داخلی اشاره کرد و گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) سرمایه اصلی دانشگاه‌ها به شمار می‌روند و باید تلاش کرد تا رساله‌های دانشجویان این مقاطع تحصیلی به سمت حل مسائل و معضلات کشور هدایت شوند و چالش‌های جامعه را در طرح‌نامه ارائه خود به اساتید راهنما ارائه دهند و این بهترین راه توجه دانشگاه‌ها به همین مشکلات کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: زمانی که رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی با توجه به موضوعات و نیازهای جامعه تعریف شود، مطمئنا دانشگاه‌ها به سمت هر یک مشکلات قدم گذاشته‌اند و به جای اینکه مسائل انتزاعی برای پایان‌نامه‌های دانشجویان پیشنهاد دهیم و فقط به این فکر باشیم که یک مقاله خارجی از داخل این پایان‌نامه‌ها خارج شود، به این می‌اندیشیم که اگر مقاله‌ای هم از داخل رساله‌های استخراج می‌شود، آن مقاله مشکلی از مشکلات جامعه را رفع کند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی به راهکارهای حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها در حل چالش‌های کشور اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز می‌توان تلاش کرد اساتیدی که مقالات آنها چالشی از مشکلات کشور را حل کند، مورد ارتقا و تشویق قرار می‌گیرند یعنی باید سیاست‌ها و تمهیداتی به کار بگیریم که اساتید به جای تلاش برای چاپ مقالات در مجلات خارجی به منظور دریافت ارتقاء به فکر حل معضلات جامعه از طریق پژوهش باشند، تا بتوان نتایج آن پژوهش ها را کاربردی کرد.

دکتر صدوق همچنین بر ضرورت حمایت دستگاه‌های خارج از دانشگاه در حل مشکلات جامعه از طریق مراکز علمی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های توسعه‌ای باید پروژه‌های پژوهشی خود را به دانشگاه‌ها و مراکز علمی بسپارند، متاسفانه این رویکرد در جامعه کشور ما بسیار کمرنگ است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌ها و تاکیدات وزارت علوم به مراکز علمی و پژوهشی کشور توجه به موضوع حمایت از بازار تولید داخلی است و وزیر علوم نیز این موضوع را طی نامه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ نمودند. معتقدم دانشگاه‌ها نیز باید در این زمینه پیشگام باشند و سیاست‌ها برنامه‌های مدون و جدی در این زمینه تدوین کنند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از حمایت و تشویق این دانشگاه از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی که بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند، خبر داد و گفت: دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی که موضوعات پایان‌نامه‌ آن‌ها مسائل روز جامعه باشد و بتوانند مشکلات کشور را حل کنند مورد حمایت و تشویق دانشگاه قرار می‌گیرند.

دکتر صدوق خاطرنشان کرد: همچنین اساتیدی که رساله‌های آن‌ها با موضوع روز جامعه منطبق باشد و یک چالش ملی را رفع نمایند در هیات‌ ممیزه دانشگاه بررسی و ارتقاء خواهند یافت، بنابراین بررسی و تحقیق روی پروژه‌های ملی کشور از سوی اساتید بر ارتقای آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.