صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا خشونت‌ها در نیکاراگوئه را محکوم کرد
آمریکا خشونت‌ها در نیکاراگوئه را محکوم کرد

آمریکا خشونت‌ها در نیکاراگوئه را محکوم کرد

دولت آمریکا سرکوب تظاهرات معترضان در نیکاراگوئه را محکوم و اعلام کرد، ویزای مقامات آن کشور را که در سرکوب دست دارند، لغو خواهد کرد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز ، محکومیت‌های بین المللی دانیل اورتگا، رییس‌جمهور نیکارگوئه به خاطر سرکوب شدید معترضان در ماه جاری افزایش یافته است. از سه ماه پیش که این اعتراضات آغاز شد، تاکنون حدود ۳۰۰ تن کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شده‌اند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت آمریکا تداوم خشونت در نیکاراگوئه و نقض حقوق بشر توسط رژیم اورتگا در واکنش به اعتراضات را محکوم می‌کند.

تظاهرات ماه‌های اخیر با اعتراض به طرح دولت برای کاهش حقوق و مزایای بازنشستگی شروع شد ولی واکنش خشن دولت باعث شد به اعتراضات گسترده‌ای علیه دولت دانیل اورتگا بدل شود.

کاخ سفید اعلام کرد: معترضان پس از سال‌ها انتخابات تقلبی و سرکوب احزاب مخالف و رسانه‌های مستقل خواستار اصلاحات دموکراتیک هستند. واشنگتن دانیل اورتگا را مسئول این وضعیت می‌داند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: حکومت به این درخواست‌ها با توسل به خشونت پاسخ داده، بیش از ۳۵۰ تن کشته و هزاران نفر زخمی شده و صدها تن از شهروندان تحت عنوان کودتاچی و یا تروریست زندانی و شکنجه شده و یا مفقود شده اند. دولت آمریکا ویزای مقامات حکومتی مرتبط با خشونت علیه معترضان را لغو و یا محدود خواهد کرد.

طبق این بیانیه، دولت آمریکا همچنین انتقال خودروهای اهدایی به پلیس نیکاراگوئه را که از آن برای سرکوب معترضان استفاده شده است، متوقف می‌کند و فروش و اهدای برخی دیگر از تجهیزات را که ممکن است از آن علیه تظاهرکنندگان استفاده شود، کاهش خواهد داد.

ماه گذشته دولت آمریکا سه مقام ارشد دولت نیکاراگوئه را به خاطر نقض حقوق بشر تحریم کرد. کاخ سفید اعلام کرد: این آغاز و نه پایان تحریم‌های بالقوه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.