صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / احتمال تمدید ۴ ساله فعالیت مجمع موسسان ونزوئلا
احتمال تمدید ۴ ساله فعالیت مجمع موسسان ونزوئلا

احتمال تمدید ۴ ساله فعالیت مجمع موسسان ونزوئلا

قائم مقام رهبر حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا اعلام کرد، مدت فعالیت مجمع موسسان قانون اساسی این کشور ممکن است برای چهار سال دیگر تمدید شود.

دیوسدادو کابلو، مرد شماره دو حزب "سوسیالیست" ونزوئلا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجمع موسسان قانون اساسی ونزوئلا که متشکل از متحدان نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور است، یکسال پیش در بحبوحه اعتراضات مدنی مرگبار با هدف جایگزینی مجمع ملی که تحت کنترل حزب اپوزیسیون ونزوئلا است، تشکیل شد.

مجمع موسسان یک هیات نظارتی و سرپرستی با اختیاراتی بیشتر از دیگر نهادهای دولتی است. اگرچه قرار بود مدت فعالیت مجمع موسسان دو سال باشد و در اوت سال ۲۰۱۹ میلادی پایان یابد اما این نهاد این اختیار را دارد تا دوره فعالیت خود را برای مدت نامحدودی تمدید کند.

دیوسدادو کابلو، قائم مقام رهبر حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا و یکی از هم‌پیمانان مهم مادورو در گردهمایی در کاراکاس گفت: مدت فعالیت مجمع موسسان که قدرت بازنویسی قانون اساسی را دارد، ممکن است بین یک تا چهار سال دیگر تمدید شود تا فرصت فعالیت کافی داشته باشد.

تمامی اعضا مجمع قانون اساسی ونزوئلا از حزب حاکم سوسیالیت تشکیل شده و یکسال پیش در جریان انتخاباتی برگزیده شدند که از سوی اپوزیسیون تحریم شده بود؛ اپوزیسیونی که تشکیل این نهاد را غیرقانونی اعلام کرده بود.

این رای‌گیری همچنین از سوی آمریکا و تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین محکوم شده بود. اپوزیسیون مادورو را به خاطر ایجاد مجمع قانون اساسی برای جایگزینی مجمع ملی به کودتا متهم کرد؛ مجمع ملی که مادورو قدرت و کنترل خود را در آن از دست داده بود.

در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۷ میلادی که ابتدا به دنبال بازداشت چندین تن از رهبران حزب اپوزیسیون آغاز شد و پس از منحل شدن مجمع ملی تحت رهبری اپوزیسیون توسط دادگاه عالی تحت حمایت مادورو توسعه یافت، ۱۲۵ تن کشته شدند.

ونزوئلا گرفتار بحران‌های سیاسی و اقتصادی شده که منجر به کمبود موادغذایی و دارو و افزایش تورم شدید در این کشور شده است، تورمی که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده در سال جاری میلادی به یک میلیون درصد خواهد رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.