صفحه اصلی / اصناف / برندها / ماجرای توطئه گوگل علیه یوتیوب چیست؟
ماجرای توطئه گوگل علیه یوتیوب چیست؟

ماجرای توطئه گوگل علیه یوتیوب چیست؟

اخیرا اعلام شده که گوگل بر علیه یوتیوب دسیسه چینی کرده است.این ماجرا را می توان ناشی از تلاش برای رقابت دانست. این رقابت ها را می توان در سطوح مختلف مورد بررسی قرار داد.
ماجرا از کجا شروع شد ؟

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، ماجرای این افشاگری از جایی آغاز شد که یکی از کارکنان شرکت موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس گفت: گوگل به طور عمدی سایت یوتیوب را در صورت باز شدن با مرورگرهای فایرفاکس و اج مایکروسافت کند می‌کند.

هدف از این کار چیست؟

این کارمند موزیلا معتقد است هدف گوگل از این کار از دور خارج کردن مرورگرهای اینترنتی رقیب است تا کاربران به علت کندی دسترسی به سایت به اشتراک گذاری ویدئوی یوتیوب در مرورگرهای مذکور ترجیح دهند از مرورگرهای دیگری و به خصوص مرورگر کروم خود گوگل استفاده کنند.

این اتفاق چگونه رخ می دهد؟

کریس پترسون مدیر برنامه های فنی شرکت موزیلا می گوید این اقدام به صورت عمدی و کاملا آگاهانه از سوی گوگل صورت می گیرد. این فرد معتقد است یوتیوب بر روی مرورگرهای فایرفاکس و اج تا ۵ برابر کندتر از مرورگر کروم عمل می کند.

این اقدام گوگل یک نوع انحصارطلبی تجاری محسوب می شود و در صورت اثبات می تواند پیامدهای حقوقی و قضایی را برای این شرکت به ارمغان آورد.

پترسون می گوید کاربران برای مقابله با این مشکل عمدی ایجاد شده توسط گوگل می توانند افزونه خاصی را بارگذاری و نصب کنند. گوگل هنوز در برابر این ادعا واکنشی از خود نشان نداده است.

مرورگرهای اینترنتی

مرورگر وب نوعی نرم‌افزار کاربردی است که برای دریافت، نمایش و مرور اطلاعات از وب جهان‌گستر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک منبع اطلاعات با یک شناسانه یکنواخت منبع (به انگلیسی: URI) شناخته می‌شود، این منبع می‌تواند یک صفحه وب، تصویر، ویدیو یا هر نوع اطلاعاتی دیگری باشد.

هر چند مرورگر‌های وب برای دسترسی به وب جهان‌گستر طراحی شده‌اند، اما از آن‌ها می‌توان برای دسترسی به اطلاعات سرورهای وب در شبکه‌های خصوصی یا پرونده‌ها در فایل سیستم‌ها هم استفاده کرد.

کروم پراستفاده‌ترین و محبوب‌ترین مرورگر وب در جهان است.از فایرفاکس به عنوان سریعترین و بهینه‌ترین مرورگر وب جهان یاد می‌شود.

در نوامبر ۲۰۱۴ کروم، اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس به ترتیب بیشترین سهم را در بازار مرورگر‌های وب داشته‌اند.رفته رفته با افزایش استفاده از موبایل ها،استفاده از سافاری بیشتر شده و حال بعد از کروم،دومین مرورگر وب پر استفاده است.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.