صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / فیلمسازان دغدغه سلامت روحی جامعه را داشته باشند
فیلمسازان دغدغه سلامت روحی جامعه را داشته باشند

فیلمسازان دغدغه سلامت روحی جامعه را داشته باشند

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای»، گفت: هنرهای تاثیرگذاری چون سینما، تئاتر و مجموعه‌های تلویزیونی باید در کنار سرگرمی دغدغه آموزش و سلامت جامعه را نیز داشته باشند.

محمد حاتمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره تاثیرات و اهمیت ساخت آثاری با رویکرد سلامت در سینما ایران، اظهار داشت: متاسفانه سینمای ایران به حوزه سلامت مخصوصاً سلامت روانی و روحی کمتر توجه کرده است درحالی که یکی از رسالت‌ها و دغدغه‌های هنرمندان باید آگاه‌سازی دراین حوزه‌ها نیز باشد.
وی با اشاره به اینکه مردم ما شناخت و اطلاع کمی در حوزه سلامت جسمی و روحی دارند، گفت: وظیفه اصلی هنر انسان شناسی، جامعه شناسی و روان شناسی است.
این کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر، افزود: سایکودرام گونه‌ای از تئاتر است که درواقع به تئاتر درمانی نیز معروف است. یعنی به واسطه این گونه تئاتری مردم علاوه بر تماشای یک نمایش به نحوی با درمان روحی خود نیز آشنا می‌شوند.
حاتمی با اشاره به اینکه بخشی از وظیفه هنر در کنار سرگرمی آموزش و تاثیرگذاری است، گفت: بنابراین اگر بخواهیم به شکل درمانی به سراغ استفاده از هنر برویم باید سواد و دانشش را داشته باشیم.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «دلنوازان»، ادامه داد: تئاتر به واسطه ارتباط بی‌واسطه اش با مخاطب تاثیراتش بیشتر از سینما است و به نظرم سینماگران ما باید بیشتر از این به موضوعات مختلف در حوزه سلامت ورود داشته باشند.
حاتمی گفت: ۱۶ سال پیش که نمایش خوابگردها را اجرا کردم تحقیقات مدونی درباره خواب و تاثیراتش بر سلامت روان نوشتم و در این دوران هم مطالعات را بیشتر کردم. حالا چند سالی است که با بیمارستان «روزبه» تعامل داریم و خیلی از بیماران را دعوت می کنیم که کارهای ما را ببینند و این دیدن تاثیرات خوبی روی جسم و روحشان دارد.
کارگردان نمایش «پالت»، خاطرنشان کرد: جشنواره سلامت که به صورت تخصصی به موضوع هنر و سلامت می پردازد درواقع می تواند پل ارتباطی خوبی بین مردم، سینماگران و هنرمندان با این مقولات مهم اجتماعی باشد.
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.