صفحه اصلی / استان ها / فارس / سفر بیش از ۳ میلیون گردشگر به فارس طی ۴ ماه اول امسال
سفر بیش از ۳ میلیون گردشگر به فارس طی ۴ ماه اول امسال

سفر بیش از ۳ میلیون گردشگر به فارس طی ۴ ماه اول امسال

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: طی ۴ ماه اول امسال بالغ بر ۳ میلیون گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و مذهبی فارس بازدید کرده‌اند.

شیراز

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، مصیب امیری دوشنبه ۸ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: طی ۴ ماه گذشته تعداد ۳ میلیون و ۲۹ هزار و ۷۵۰ گردشگر داخلی و ۱۳۹ هزار و ۶۸۶ گردشگر خارجی به فارس سفر کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: تعداد گردشگرانی که طی ۴ ماه منتهی به ابتدای مرداد به فارس سفر کرده‌اند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد ‌رشد داشته است.

او گفت: از میان گردشگران خارجی فرانسوی‌ها از نظر تعداد در صدر قرار دارند ‌و پس از آن گردشگران آلمانی و  ایتالیایی بیشترین آمار ورود به فارس را دارند.

امیری ادامه داد: در میان آثار تاریخی و فرهنگی بازدید شده از سوی گردشگران، حافظیه با ۷۴۶ هزار و ۹۲۳ نفر در صدر قرار دارد و بعد از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۵۸۸ هزار ۲۱۸ نفر و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی با ۵۶۷ هزار و ۹۲۱ نفر در رده‌های بعد است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس اضافه کرد که در سال ۹۶ تعداد ۵ میلیون و ۱۰ هزار و ۹۴ نفر از اماکن گردشگری فارس بازدید کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.