صفحه اصلی / استان ها / مازندران / خزر همچنان در حال قربانی گرفتن

خزر همچنان در حال قربانی گرفتن

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: با وجود تاکیدات زیاد مبنی بر رعایت نقاط شنا اما همچنان غرق شدگان در دریای خزر در حال افزایش است و محل غرق شدگی همه این افراد در خارج از طرح سالمسازی دریا بوده است،

غرق شدن در دریا

به گزارش کسب و کار نیوز، علی عباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری برای گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آن ها بازگشتی خوش ندارند، گفت: از اول خرداد تا ششم مرداد ماه سال جاری تعداد ۲۱ نفر (مرد ) بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان باختند.

وی افزود : شهرستان‌های  بابلسر با ۷ ، نوشهر با ۶ ، محمود آباد و نور هر کدام با ۳، رامسر با ۲ مورد به ترتیب بیشترین آمار غرق شدگان را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به افزایش رو به رشد غرق شدگانب ومی خاطرنشان کرد:شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است.

  عباسی تصریح کرد: متاسفانه ۴۳ درصد از غرق شدگان بومی هستند که این رقم در سال گذشته ۳۲ درصد بود.

وی اضافه کرد: بیشترین سن غرق شدگان  21 تا ۳۰ سال با ۸ مورد و ۳۱ تا ۴۰ سال با ۷ مورد  بوده است.

این مسئول یادآورشد: خوشبختانه پیگیری‌ها، هشدار و بیان آمار غریق ها از طرف خبرگزاری، رسانه ملی و سایت های مجازی استان در بیان واقعیت های مربوط به دریا اقدام موثری در کاهش این آمار بوده و امید است رسانه ها مسائل طرح دریا را هم چون گذشته جدی تر پیگیری کنند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.