صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حضور پررنگ طرفداران نازی، نژادپرست‌ها، و متعصبان در انتخابات ۲۰۱۸ آمریکا
حضور پررنگ طرفداران نازی، نژادپرست‌ها، و متعصبان در انتخابات ۲۰۱۸ آمریکا

حضور پررنگ طرفداران نازی، نژادپرست‌ها، و متعصبان در انتخابات ۲۰۱۸ آمریکا

افراطگرایی و تعصب و حتی برتری طلبی کامل سفیدپوستان و ضدیت با ‌یهودیان در سیاست‌های قرن بیست و یکم آمریکا و دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ جان تازه‌ای گرفته‌ و بسیاری از کسانی که نه تنها از بیان این ایده‌های حاشیه‌دار پشیمان نیستند بلکه از آنها حمایت می‌کنند، در انتخابات 2018 آمریکا نامزد شده‌اند.

00

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این افراد امسال در عرصه ملی نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ آمریکا بیشتر در معرض دید بوده‌اند و عناصر عمدتا محافظه‌کار ترویج انزجار و نفرت که نهادهای دولتی را اداره می‌کنند، شرمساری بزرگی برای حزب جمهوری‌خواه محسوب می‌شوند.

به طور مثال در ایلینویس، آرتو جونز که هولوکاست را بزرگترین و سیاه‌ترین دروغ تاریخ توصیف کرده پس از پیروزی در یک رقابت بدون چالش در انتخابات اولیه در منطقه‌ای که عمدتا دموکرات هستند، یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای کنگره محسوب می‌شود.

راسل والکر، نیز برای کرسی در مجلس کارولینای شمالی مبارزه می‌کند و مدعی است کهنژادپرست بودن به هیچ وجه ایرادی ندارد و یهودیان نوادگان ابلیس هستند.

در ویسکانسین، پل نهلن، نامزد حزب جمهوری‌خواه برای پر کردن کرسی در کنگره است که در حال حاضر توسط پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اداره می‌شود. وی به عنوان یکی از رهبران جنبش راست افراطی روی کار آمد؛ فردی که منتقدان هشدار می‌دهند قصد دارد در سیاست‌ها و فرهنگ آمریکا جای پای قوی‌تر برای ناسیونالیست‌های سفیدپوست و افرادی که طرفدار ضد یهودیت هستند، به وجود آورد.

ریک تیلر که یکی از طرفداران پروپا قرص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست از ایالت تنیسی برای به دست آوردن کرسی در کنگره رقابت می‌کند. بر روی یکی از بیلبوردهای انتخاباتی وی نوشته شده بود “آمریکا را مجددا سفید پوست بسازیم”.

کارشناسان می‌گویند امسال تعداد بی‌سابقه‌ای از نامزدهای نژادپرست در انتخابات حضور دارند و فردی که راه را برای آنها هموار می‌سازد و به آنها قدرت می‌دهد به احتمال زیاد رئیس‌جمهور آمریکا است.

یکی از کارشناسان گفت: استفاده ترامپ از موضوعات مربوط به نژادپرستی و ضد مسلمانان که همگی با الفاظ متعصبانه مطرح شده‌اند دری را در سیاست بر روی افراد متعصب و افراط‌گر باز کرد که امری بی‌سابقه در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

تعصب در زندگی عمومی مردم نیز گسترش یافته است. چندین رویداد درخصوص اینکه افراد سفیدپوست به افسران پلیس آفریقایی–آمریکایی گفته‌اند که پی کار خودشان بروند در رسانه‌های اجتماعی پربازدید شده است.

هنگامی که افراط گرایان و طرفدارانشان احساس می‌کنند از سوی احزاب اصلی آمریکا خواه جمهوری‌خواه و یا دموکرات نادیده گرفته می‌شوند، نامزدهای افراط گرا شروع به رشد و نمایان شدن می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.