صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / تولد یک گالری جدید با هدف معرفی هنرمندان معاصر
تولد یک گالری جدید با هدف معرفی هنرمندان معاصر

تولد یک گالری جدید با هدف معرفی هنرمندان معاصر

این روزها گالری 009821 با رویکرد معرفی هنرمندان معاصر در قالب چاپ و معرفی آثار آنان، به جمع مکان های فرهنگی تهران به عنوان پایتخت هنری ایران اضافه شده است.

ایمان صفایی، مدیر گالری ۰۰۹۸۲۱ در گفت و گو با ایرنا درمورد اهداف تاسیس این گالری بیان کرد: هدف اصلی تاسیس این گالری، انتشار کتاب های گفت و گو با هنرمندان معاصر و چاپ آثارشان برای ثبت تاریخ دوره هنر معاصر ایران است.
صفایی افزود: با انتشار کتاب در این گالری،نمایشگاه کوچکی از هنرمند را نیز در مکان گالری برپا خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد:این گالری همچنین مکانی تخصصی برای نمایش آثار لیمیتد ادیشن (کتابی که به تعداد محدود و با صحافی اعلا چاپ شده است) و هر اثر هنری است که دارای نسخه باشد، یعنی تک نسخه نباشد.
صفایی ادامه داد: تاکنون کتاب های احمد مرشدلو و محمود بخشی را منتشر کرده ایم و در شهریور ماه کتاب علی نصیر چاپ خواهد شد. همچنین همراه این کتاب ها تعداد محدودی از کارهای نسخه دار هنرمندانی که در همین مجموعه تولید شده را برای فروش به نمایش می گذاریم تا هزینه های چاپ کتاب نیز تامین شود.
به گفته وی، این لیمیتد ادیشن ها با هماهنگی و امضا هنرمند تولید می شود و علاقه مندانی که توانایی دسترسی به اصل اثر هنرمند را ندارند با پرداخت قیمتی کمتر می توانند نسخه ای از همان اثر را داشته باشند.
این طراح در پاسخ به اینکه با توجه به قیمت ۱۰۰ هزار تومانی هر کتاب بسیاری از علاقه مندان توان دستیابی به این مجموعه را نخواهند داشت،توضیح داد: در واقع قیمت کتاب در ایران پایین است و باید ببینیم آیا مخاطب این کتاب ها تنها هنرمندان هستند. صفایی تاکید کرد: این کتاب ها تنها در ۷۰۰ نسخه منتشر می شوند. البته کتاب ها در این گالری به راحتی در دسترس هنرمندان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در مورد هزینه های کاغذ، چاپ، صحافی و غیره نیز همه خبر داریم. مشکل دیگر این است که در این شهر کتاب های بی کیفیت منتشر می شوند. زمانی که یک اثر هنری در قالب کتاب چاپ می شود، باید آن را درست ارائه داد با اینکه هیچ وقت از لحاظ کیفیت تصویری همان اثری نیست که بدون واسطه دیده خواهد شد.
مدیر گالری ۰۰۹۸۲۱ افزود: پایه اصلی این کتاب ها به زبان انگلیسی و هدف اصلی تولید آنها برای مخاطبان خارجی است که می خواهند با هنر و هنرمندان ایرانی آشنا شوند و امیدواریم بتواند نقش خوبی در بازار هنر ایران نیز ایفا کند.
به گفته صفایی این کتاب ها در آینده روی وب سایت گالری برای دسترسی راحت هنرمندان و علاقه مندان، قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: اگر حمایت می شدیم می توانستیم تیراژ چاپ را بالا ببریم تا قیمت تمام شده پایین بیاید که متاسفانه این حمایت ها را نداشتیم.
صفایی علت انتخاب ‘۰۰۹۸۲۱' به عنوان نام گالری را کدهای ایران و تهران عنوان کرد که هم به عنوان یک عدد و هم به عنوان معرف ایران –تهران به راحتی در ذهن خواهد ماند.
فراهنگ(ص.م) ** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

روایات یک شب تلخ: داستان روز تولد دیدار

دقیقا یکی از شب های گرم مردادماه ۹۸ بود، حدودهای ساعت ۱۰ شب، که صدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.