صفحه اصلی / استان ها / قم / تدوین سند تحول ورزش‌های همگانی بر مبنای منویات مقام معظم رهبری
تدوین سند تحول ورزش‌های همگانی بر مبنای منویات مقام معظم رهبری

رئیس فدراسیون ورزش همگانی خبر داد:

تدوین سند تحول ورزش‌های همگانی بر مبنای منویات مقام معظم رهبری

رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: سند تحول ورزش‌های همگانی بر مبنای منویات و توصیه‌های مقام معظم رهبری تدوین شده است.

امیر مجدآرا

‌به گزارش کسب و کار نیوز، امیر مجدآرا شامگاه یکشنبه در اولین شورای ورزش همگانی در تالار امام جواد (ع) در استانداری قم عنوان کرد: با تلاش های انجام شده ورزش همگانی در سطح کشور رو به تعالی و رشد است.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی افزود: در جهت توسعه ورزش همگانی باید برنامه محور بود این ورزش نیاز به مدیریت همگانی دارد از این رو فدراسیون به صورت برنامه محور اهداف خود را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سند تحول ورزش‌های همگانی بر مبنای منویات و توصیه های رهبری تدوین شده است. این سند در طول سه سال در دو جلد کتاب تدوین شد که ۹۰ طرح مختلف دارد و کارشناسان تربیت بدنی و وزارت ورزش در این حوزه برنامه ریزی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های کشور در شورای استانی برنامه‌های سند را عملیاتی می‌کنند و در این ارتباط استان قم یکی از استان‌های موفق به شمار می‌رود.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ تندرستی و ورزش همگانی تلاش کنند. ورزش ادارات، استفاده از دوچرخه به جای وسایل نقلیه، استعدادیابی، ایجاد جاده‌های سلامتی، طرح همیاران ورزشی، طرح بصیرت مدرسین، آمایش سرزمینی و جایگزینی موسیقی سنتی به جای مدرن، استفاده از ظرفیت صدا و سیما و پایش های سلامت و توسعه کارآفرینی از طریق ورزش…از جمله برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی است.

مجدآرا تصریح کرد: خانواده‌ها باید به سمت و سوی ورزش همگانی ترغیب شوند، همچنین باید جنبشی برای ورزش همگانی در سطح جامعه ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: طرح ورزش طلاب در دست اجراست و در این باره در استان قم برای اولین بار کمیته‌ای تشکیل می‌شود و در صورت موفقیت طرح، آن را در سطح کشور توسعه می‌دهیم.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی عنوان کرد: فقر حرکتی در بین مردم وجود دارد، ما بر این باوریم مادران عمود خیمه ورزش همگانی هستند و نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند و باید در این مسیر برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: طرح بصیرت مدرسین در قم در جال اجراست، سال گذشته ۹۰۰ نفر با حضور اساتید حوزه دوره‌ای را در قم سپری کردند و در هفته گذشته دومین دوره برگزار شد و به زودی نیز ۱۰۰ تن از بانوان مدرس در این طرح شرکت می‌کنند.

مجدآرا عنوان کرد: بودجه و امکانات خوبی برای ورزش همگانی طراحی شده و ۲۷ دهم درصد از ۹ درصد مالیات ارزش بر ارزش افزوده برای ورزش‌های همگانی اختصاص یافت.

وی بیان کرد: شهرداری و صدا و سیما مردم را در جهت حضور در ورزش های همگانی ترغیب کنند و در قالب پیاده‌روی‌های خانوادگی، نشاط را به جامعه بیاوریم.

توسعه ورزش همگانی یک مدیریت همگانی می‌طلبد

استاندار قم هم دراین جلسه گفت: توسعه ورزش همگانی در سطح جامعه، یک مدیریت همگانی می‌طلبد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید مهدی صادقی ‌عنوان کرد: با تدوین سند راهبردی تحول ورزش همگانی باید مسیر مشخصی در توسعه این ورزش در میان آحاد مردم در حفظ سلامتی جامعه اتخاذ شود.

استاندار قم افزود: در این سند راهبردی ۱۸ طرح مهم وجود دارد که بر اساس مصوبات مهم و ضروری در ورزش همگانی تدوین شده است و باید مورد اهتمام مسئولان دستگاههای اجرایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ورزش همگانی، مقوله ای مهم در سلامت جامعه است؛ وجود آمار و ارقام از اضافه وزن و فشار خون به واسطه عدم تحرک است.

صادقی بیان کرد: تقویت ورزش همگانی می‌تواند بیماری‌های زیادی را از بین ببرد، از این رو تلاش شود با برنامه‌های متنوع در جهت ترویج ورزش همگانی تلاش شود.

وی افزود: با هم افزایی و برنامه ریزی مدن می توان در جهت گسترش فرهنگ ورزش همگانی موفق بود، در این راستا توسعه ورزش همگانی در سطح جامعه، یک مدیریت همگانی می‌طلبد.

استاندار قم یادآور شد: همچنین بانک‌ها با حمایت‌های مالی از ورزش‌های همگانی باید مشوق‌های لازم را فراهم کنند. در این باره اداره کل ورزش و جوانان باید بانک‌ها را به بحث ورزش‌های همگانی وارد کند و مذاکرات لازم را صورت دهد.

صادقی عنوان کرد: شهرداری نیز اعتباراتی را در اختیار دارد که با توسعه اماکن ورزشی به ویژه ورزش بانوان می‌تواند به افزایش ظرفیت‌های موجود بیفزاید.

سرانه فضای ورزشی در قم ۵۰ سانتی‌متر است

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم هم‌ گفت: با برگزاری ایستگاه‌های ورزش همگانی در هفته تربیت بدنی، ۱۵ هزار نفر در طرح ورزش مساجد قم شرکت کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسن عابدی افزود: شهرداری با اختصاص یک درصد از اعتبارات به ورزش همگانی می‌تواند سهم مهمی در توسعه این ورزش در سطح استان داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: دستگاه‌های اجرایی در دو سال گذشته از ظرفیت ورزش همگانی ویژه خانواده‌ها و جوانان استفاده کرده‌اند. با برگزاری ایستگاه‌های ورزش همگانی در هفته تربیت بدنی، ۱۵ هزار نفر در طرح ورزش مساجد قم شرکت کردند.

عابدی اظهار کرد: متاسفانه هنوز با سرانه فضاهای ورزشی در سطح کشور فاصله زیادی داریم و در حال حاضر این سرانه در قم ۵۰ سانتی متر است.

وی بیان کرد: برخی از باشگاه‌های خصوصی در اماکن غیرتجاری فعالیت می‌کنند که عوارض تغییر کاربری ورزشی پرداخت می‌کنند در این راستا با همکاری شهرداری قم برای معافیت از پرداخت عوارض، بخشی از مشکلاتشان حل می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اهمیت توسعه ورزش بانوان خاطرنشان کرد: ۲۰ پایگاه ورزش صبحگاهی در استان قم فعال است اما با کمبود مکان‌های سرپوشیده ویژه بانوان مواجه‌ایم.

وی تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت شهرداری در توسعه ورزش همگانی استفاده ‌و کمبودها را رفع کنیم، در این ارتباط شهرداری می‌تواند یک درصد از اعتبارات خود را به سازمان فرهنگی و ورزشی اختصاص دهد.

عابدی گفت: همچنین اختصاص اعتبارات در قالب هیئت‌های ورزشی و مشارکت آنها در طرح‌ها نیز بخش زیادی از مشکلات ورزش را رفع می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از مسابقات فوتسال در قم عنوان کرد: پوشش امنیتی و پوشش تصویری مسابقات فوتسال تیم لیگ برتر قم توسط نیروی انتظامی و صداوسیما با امکانات لازم و به صورت رایگان می‌تواند به ارتقای کیفی مسابقات کمک کند.

هنوز وعده‌های شهرداری برای ورزش بانوان در قم محقق نشده است

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم هم دراین جلسه گفت: در جهت ترویج ورزش همگانی، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید با دوچرخه تردد کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، روح‌الله رمضانی افزود: یکی از اتفاقات کم نظیر در سطح کشور، بسته شدن تیم لیگ برتر فوتبال و فوتسال به صورت بومی است.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: با این وجود این تیم‌ها فاقد حامیان مالی قدرتمند هستند و با مشکلات مالی مواجه‌اند، در حالی که گاهی تا ۱۰ هزار نفر از طریق تلویزیون بازی‌ها را دنبال می‌کنند و این فرصت خوبی برای جذب حامیان مالی است.

وی بیان کرد: صداوسیما با پخش مستقیم مسابقات و حمایت‌های لازم می تواند بخش زیادی از مشکلات مالی تیم‌های فوتبال و فوتسال را از بین ببرد.

رمضانی در ادامه با تاکید بر توسعه ورزش همگانی تصریح کرد: تعداد پایگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی را در قم افزایش داده‌ایم تا بانوان و آقایان از ظرفیت‌های ورزش همگانی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال گذشته بیش از ۶ هزار تن در مسابقات محلات و مساجد حضور یافته‌اند.

وی متذکر شد: اخذ عوارض از باشگاه‌های ورزشی اماکن غیرتجاری یک مصوبه است که باید از طریق مالک پرداخت شود اما مالکان پرداخت آن را بر عهده مدیران باشگاه‌ها نهاده‌اند و مشکلات مالی برای باشگاه‌ها ایجاد کرده‌اند.

در ادامه جلسه مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانوان با کمبود فضای ورزشی و امکانات لازم در ورزش همگانی مواجه هستند.

معصومه ظهیری اظهار کرد: در استان قم ویژه بانوان دو بوستان وجود دارد که یکی از آن‌ها از نظر پوشیدگی در فضای داخلی مناسب نبوده و دیگری امکانات لازم را ندارد.

وی بیان کرد: هنوز وعده‌های شهرداری در توسعه فضاهای ورزشی ویژه بانوان در قم و افزایش بوستان‌ها تحقق نیافته است، در حالی که انتظار می‌رود امکانات بهتری را برای بانوان مهیا سازند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: ورزش همگانی نقش مهمی در سلامت جامعه به ویژه بانوان دارد و باید در این ارتباط تلاش شود.

گفتنی است در انتهای جلسه امیر مجد آرا رئیس فدراسیون ورزش همگانی حکم سفیر ورزش همگانی در استان قم را به استاندار قم اعطاء کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.