صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / تاجران ایلامی ۱۵۸ میلیون دلار کالا به عراق صادر کردند
تاجران ایلامی ۱۵۸ میلیون دلار کالا به عراق صادر کردند

طی چهار ماهه امسال

تاجران ایلامی ۱۵۸ میلیون دلار کالا به عراق صادر کردند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: تجار و بازرگانان این استان طی چهار ماه نخست سال جاری 158 میلیون و 753 هزار و 365 دلار کالا به کشور عراق صادر کردند.

جمیل شوهانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این میزان کالای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (چهار ماهه) ۱۰ درصد رشد داشته است.
وی از افزایش ۶۴ درصدی کالای صادراتی استان به کشور عراق در تیرماه سال جاری خبر داد و افزود: ارزش کالاهای صادراتی در این مدت ۵۲ میلیون و ۵۰۲ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
به گفته شوهانی، بیشترین کالای صادراتی استان ایلام به عراق، سیمان و محصولات کشاورزی بوده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: با اقدام ها و تدابیر انجام شده توسط مدیریت ارشد استان و انعقاد تفاهم نامه های ۲ جانبه با استان های همجوار عراقی، تلاش می شود ضمن برطرف کردن موانع پیش روی، میزان صادرات استان از مرز مهران افزایش یابد.
به گزارش کسب و کار نیوز، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در ۱۱ کیلومتری این شهرستان از کانون های مهم تردد زائران عتبات عالیات و همچنین صادرات کالا به کشور عراق بشمار می رود.
۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا در سال ۹۵ از طریق مرز مهران به عراق صادر شد که این مقدار سال گذشته با کاهش شدید به حدود یک میلیارد دلار رسید.
مهم ترین دلایل کاهش صادرات از مرز مهران طی سال گذشته بازگشایی مجدد مرزهای سومار و پرویزخان ، ممنوعیت واردات سیمان به عراق و برخی کارشکنی ها و اعمال تعرفه ها از سوی مقام های این کشور عنوان شده است.
۳۰۳۲/۶۱۱۹/۱۶۳۰

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۳ماهه ایران و چین از ۴ میلیارد دلار گذشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.