صفحه اصلی / استان ها / کرمان / ۲۵ تا ۵۰ درصد واحدهای تولیدی استان نیمه‌فعال و غیرفعال هستند

سرپرست استانداری کرمان:

۲۵ تا ۵۰ درصد واحدهای تولیدی استان نیمه‌فعال و غیرفعال هستند

گفت: بین ۲۵ تا ۵۰ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان نیمه فعال و غیرفعال هستند که فعال کردن این واحدها راحت‌تر و کم‌هزینه تر از راه‌اندازی واحد جدید بوده و برای اشتغال فوری نیز بهتر خواهد بود.

تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی در فاز ۳شهرک‌ صنعتی ارومیه

به گزارش کسب و کار نیوز، “محمدجواد فدایی” صبح امروز هفتم مردادماه در جلسه بررسی نحوه فعال سازی واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد استان کرمان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما واحدهای غیرفعال و نیمه فعال است که از شهریورماه سال گذشته پیگیر این مسئله بودیم و در دی ماه سال ۹۶ مقرر شد کمیته ای با مسئولیت اتاق بازرگانی و دیگر دستگاه‌های ذیربط استان نسبت به شناسایی واحدهای معدنی غیرفعال و نیمه فعال اقدام کرده و برای حل مشکل آنها راهکار بدهد.

وی با اشاره به هدفگذاری انجام شده برای ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی طی سه سال با رفع مشکلات واحدها تصریح کرد: بین ۲۵ تا ۵۰ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان نیمه فعال و غیرفعال هستند که فعال کردن این واحدها راحت تر و کم هزینه تر از واحد جدید بوده و برای اشتغال فوری بهتر است.

فدایی با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات خود با مدیران عامل چند بانک در تهران برای رفع موانع پرداخت تسهیلات به این واحدها بیان کرد: مشکل ما در استان است و طبق اعلام مدیران عامل این بانک ها، مدیران سرپرستی استان اختیارات را دارند و اگر کاری نمی کنند، خودشان نمی خواهند.

سرپرست استانداری کرمان در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم واحدها فعال، نیمه‌فعال یا غیرفعال نشوند و باید موضوعات دسته بندی و برای آنها راه حل پیدا کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، در این جلسه مقرر شد واحدهایی که با بانک مشکل دارند مشخص و در شورای بانک‌های استان پیگیری شود، همچنین در زمینه کالاهای مصرفی شرکت‌های بزرگ مذاکره شود تا خریدها از داخل استان انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.