صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / وزارت نیرو اعتقادی به حق‌آبه محیط زیست ندارد
وزارت نیرو اعتقادی به حق‌آبه محیط زیست ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

وزارت نیرو اعتقادی به حق‌آبه محیط زیست ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، گفت: بعد از آب شرب حقابه زیست محیطی در اولویت دوم است اما وزارت نیرو اعتقادی به حقابه محیط زیست ندارد.

دانیالی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید رحمان دانیالی صبح امروز (یکشنبه) ضمن تبریک روز محیط بان، اظهار کرد: با انعقاد تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه اصفهان، علم را عملیاتی کرده و دین‌مان را برای ورود دانشگاه به فرایند توسعه ادا می‌کنیم. 

وی ادامه داد: دانشگاه اصفهان در پایش‌های هوا ورود پیدا کرده و طرح‌های مورد نظرش پیش می‌رود که نتایج خوبی در آینده به همراه خواهد داشت. امروز معضل آب هم جدی است و متاسفانه زنگ خطر تالاب گاوخونی نیز به صدا در آمده که به آن توجهی نمی‌شود که پیشنهادات اساتید دانشگاه و همفکری کارشناسان می‌تواند کارهای بزرگی را رقم بزند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به استفاده از پساب ادامه داد: استفاده از پساب را سرلوحه کارهای خود قرار داده و باید مطالعات بیشتری را در این زمینه داشته باشیم. 

وی با اشاره به محیط بانان افزود: محیط‌بانان صرفا دوستدار طبیعت نیستند. بالای ۷۰ درصد از آنها فوق لیسانس و لیسانس هستند. داشته‌ها کم نیست باید مسایل را شناسایی کنیم تا از تعرض به مناطق جلوگیری به عمل آید. باید در مورد استقرار و عدم استقرار برخی واحدها با هم همکاری کنیم چرا که استان اصفهان پتانسیل استقرار برخی واحدها در محیط زیست را دارد.

دانیالی با بیان اینکه از پایان نامه‌ها استفاده خواهیم کرد اضافه کرد: در بحث تفاهم نامه‌ها ورود کرده‌ایم و امیدوارم در بحث آموزش نیز توجهاتی بشود که در این راستا تشکلات زیست محیطی راه گشا باشند. در بحث آلودگی هوا روی آیین نامه ها انتقاداتی وجود دارد که اگر در مجمع نمایندگان از دو زبان دانشگاه و محیط زیست مطرح شود بهتر خواهد بود. رودربایستی وجود ندارد ولی ما محیط زیستی‌ها تا یک حدی تیغ‌مان برش دارد.

دانیالی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از انرژی‌های پاک در روستاها افزود: متاسفانه تمایلی برای استفاده از انرژی‌های پاک وجود ندارد. در حال حاضر بخشی از پساب به طرف تالاب گاوخونی هدایت می‌شود. فاجعه تلاب گاوخونی را می‌دانیم اما اساتید هم باید کمک کنند تا در بین مسئولین اجرایی، تغییر نگرشی را شاهد باشیم. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در مورد حقابه محیط زیست اضافه کرد: بعد از آب شرب حقابه زیست محیطی در اولویت دوم است اما وزارت نیرو اعتقادی به حقابه محیط زیست ندارد که چنین تفاهم نامه‌هایی می‌تواند در این مورد هم به ما کمک کند. 

وی با بیان اینکه برخی‌ها تفاوتی بین تولید اشتغال و تولید آشغال قایل نیستند افزود: آثار زیان‌بار ناشی از بی‌توجه به زیست محیط را شما اساتید به گوش مسئولان برسانید. شاید به غیر از محیط زیستی‌ها اگر افراد علمی هم در خصوص این موارد صحبت کنند اتفاقات خوبی رقم بخورد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.