صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / نرخ ایرلاین‌ها برای پرواز بندرعباس- قطر منطقی نیست
نرخ ایرلاین‌ها برای پرواز بندرعباس- قطر منطقی نیست

رئیس میز صادرات کالای به کشور قطر:

نرخ ایرلاین‌ها برای پرواز بندرعباس- قطر منطقی نیست

‌رئیس میز صادرات کالای به کشور قطر گفت: سرمایه‌گذاری برای ایجاد خط پرواز بندرعباس- دوحه نیازمند حمایت‌های ویژه استاندار است و لازم است مسئولان ارشد استان بال این پرواز را نگه‌دارند تا به خاطر مشکلات مالی در جایگاه سابق سقوط نکند.

هواپیما

‌مجید رنجبری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پس از پیگیری‌های انجام‌شده سرمایه‌گذار با ایرلاین‌های مختلفی مذاکره کرده است، اظهار کرد: هنوز در بخش هواپیمایی کشوری مشکلاتی وجود دارد که عزم جدی مسئولان و استاندار هرمزگان را جهت حمایت جدی از این کار می‌طلبد تا باعث رونق تجاری بین هرمزگان دوحه قطر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: بارها خطوط هوایی در مسیرهای بندرعباس به سایر نقاط فعال‌ شده، اما به سبب عدم‌حمایت‌های لازم این مهم پایدار نمانده و به وضعیت قبلی بازمی‌گردد.

رنجبری اضافه کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذار ریسک لازم را پذیرفته و با قیمت بالای ایرلاین‌ها روبروست، خاطرنشان کرد: اگر حمایت دولتی نباشد چارتر کننده با این قیمت غیرمنطقی در ماه اول با مشکل مواجه خواهد شد و به سرنوشت خطوط قبلی دچار می‌شود.

رئیس میز صادرات کالای به کشور قطر تأکید کرد: با اختیارات و پیگیری استانداری ایرلاین می‌تواند قیمت منطقی پیشنهاد دهد یا اینکه یارانه‌ها به ایرلاین و یا چارترکننده پرداخت کنند تا خط هوایی موردنیاز که از ضرورت‌های صادرات به شمار می‌رود، ساری و جاری باشد.

رنجبری تصریح کرد: سرمایه‌گذار نمی‌تواند به‌تنهایی با این مشکلات دست‌وپنجه نرم کند و قطعاً پس از مدتی ‌از گردونه خارج خواهد شد.

وی گفت: طبق اعلام این سرمایه‌گذار اگر ایرلاین‌ها با وی همکاری کنند، آمادگی دارد تمامی پروازهای موردنیاز بندرعباس به همه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ‌از جمله مسقط را انجام دهد.

به گفته وی، در صورت حمایت‌های تشویقی مسئولان از این سرمایه‌گذاری، ظرفیت برنامه راه‌اندازی بندرعباس-دوحه و بندرعباس-عمان به‌صورت مستمر و پایدار در جهت حمایت از صادرات محصولات داخلی انجام خواهد شد.

رنجبری در پایان گفت: سیستم حمل‌ونقل مناسب در تصاحب بازار قطر نقش مهمی دارد و آنچه امروز کشور ترکیه را از ایران در جذب بازار قطر جلو انداخته حمل‌ونقل هوایی مناسب است و میز قطر در اتاق تعاون زمینه راه‌اندازی این خطوط را فراهم کرده است و در ادامه نیازمند حمایت‌های بخش دولتی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.