صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / نحوه تخصیص ارز و ثبت سفارش؛ مهم‌ترین مشکلات ثبت‌شده در سامانه «کارگروه اقدام ویژه» اتاق ایران
نحوه تخصیص ارز و ثبت سفارش؛ مهم‌ترین مشکلات ثبت‌شده در سامانه «کارگروه اقدام ویژه» اتاق ایران

پدرام سلطانی خبر داد

نحوه تخصیص ارز و ثبت سفارش؛ مهم‌ترین مشکلات ثبت‌شده در سامانه «کارگروه اقدام ویژه» اتاق ایران

پس از گذشت یک‌هفته از راه‌اندازی کارگروه اقدام ویژه، سلطانی نایب‌رئیس اتاق ایران در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» از مهم‌ترین مسائلی که فعالان اقتصادی با آن مواجه هستند و در سامانه اینترنتی کارگروه اقدام ویژه ثبت کرده‌اند، می‌گوید. نحوه تخصیص ارز و پیچیدگی‌های موجود در روند ثبت سفارش و اصلاح آن، مهم‌ترین مشکلات ثبت‌شده در این سامانه است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، «نحوه تخصیص ارز» و «پیچیدگی‌های ثبت سفارش» دو مشکل عمده فعالان بخش خصوصی است که به گفته پدرام سلطانی طی یک هفته گذشته از طریق سامانه «کارگروه اقدام ویژه» اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به ثبت رسیده است.

کارگروه اقدام ویژه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، یک‌شنبه ۳۱ تیرماه همزمان با سی و هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران رونمایی شد تا فعالان اقتصادی بتوانند مهم‌ترین مشکلات و مسائل روز اقتصادی را که نیاز به اظهارنظر و رسیدگی سریع دارد، به‌صورت آنلاین با اعضای این کارگروه درمیان بگذارند.
اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از طریق آدرس req.chambertrust.ir می‌توانند به سامانه کارگروه اقدام ویژه مراجعه کنند. پیام‌گیر صوتی به شماره ۰۲۱۸۵۷۳۲۷۹۹ نیز برای ارتباط با این سامانه درنظر گرفته شده است.

به گفته پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران، هدف از ایجاد چنین بستری، بررسی عمیق‌تر موضوعات اقتصادی کشور و یافتن راهکارها متناسب با مشکلات است.

سلطانی در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» توضیح می‌دهد: سازوکار تخصیص ارز، بوروکراسی اداری برای تأمین ارز فعالان اقتصادی که اغلب هم طولانی است و همچنین پیچیدگی‌های جدیدی که در ثبت سفارش به وجود آمده، ازجمله مهم‌ترین مواردی است که پس از گذشت یک‌هفته از تشکیل کارگروه اقدام ویژه، از سوی فعالان اقتصادی در سامانه اینترنتی این کارگروه به ثبت رسیده است.
نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به تأسیس گروه‌هایی ویژه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت که مسئول رسیدگی ثبت سفارش و پاسخگویی در این زمینه هستند، تصریح می‌کند: عموماً این گروه‌ها پاسخگو نیستند و شکایاتی هم که به کارگروه اقدام ویژه گزارش‌شده به این موضوع اشاره دارد که این کارگروه‌های تأسیس‌شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخگو نیستند و به مکاتبات جواب نمی‌دهند؛ ضمن اینکه امکان مراجعه حضوری برای حل مشکلات هم وجود ندارد.
سلطانی تشریح می‌کند: پیچیدگی و سختی در اصلاح سفارشات ثبت‌شده هم از دیگر مشکلاتی بود که برای رسیدگی به کارگروه اقدام ویژه ارجاع داده شده است.

به گفته سلطانی، با گذشت حدود یک‌هفته از تشکیل کارگروه اقدام ویژه تعداد ۲۰ شکایت به‌منظور رسیدگی تعیین شده است. ضمن اینکه اعضای کارگروه اقدام ویژه هم در خصوص مشکلات گزارش‌شده، اولین مکاتبات رسمی خود را با بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت، تنها پس از ۳ روز تشکیل این کارگروه انجام داده‌اند.

نایب‌رئیس اتاق ایران تأکید می‌کند: کارگروه اقدام ویژه به وظایفی که وعده داده عمل خواهد کرد، اما ازآنجایی‌که روند اجرایی بر عهده دولت و سازمان‌های ذی‌ربط است، این نگرانی وجود دارد تا به مسائل آن‌گونه که باید، ترتیب اثر لازم داده نشود.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.