صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / لزوم انجام پژوهش درباره نسل جوان/نسلی که برای طلاق جشن می‌گیرند

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل:

لزوم انجام پژوهش درباره نسل جوان/نسلی که برای طلاق جشن می‌گیرند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به ضرورت ایجاد زمینه برای پژوهش مطلوب و ارزشمند نسل جوان کشور تاکید کرد.

طلاق

به گزارش کسب و کار نیوز، اسحاق رسولی در همایش “یافته‌های پژوهشی حوزه ورزش و جوانان در اردبیل” به ایجاد زمینه برای پژوهش مطلوب و ارزشمند نسل جوان کشور تاکید و با اشاره به چالش‌های مدیریت فرهنگی جوانی در ایران قرن ۲۱، گفت: امروز در فضای عمومی جامعه ملاحظه می‌کنیم نگرانی‌هایی از جانب خانواده‌ها و سازمان‌ها برای جوانان وجود دارد که در یک زمینه این نگرانی مشترک است.

وی با بیان اینکه با ظهور پدیده فناوری‌های ارتباطی این نگرانی تشدید شده است، اظهار کرد: نگرانی در بین بزرگسالان و دولتمردان مربوط به این است که جوانان در تداوم تاریخی ارزش‌های اجتماعی حرکت نمی‌کنند.  

رسولی با ابراز نگرانی از اینکه امروز در کشور از هر چهار ازدواج و در استان از هر پنج ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد، تصریح کرد: آمار طلاق و سن ازدواج افزایش پیدا کرده و جوانان کمتر به ازدواج در سن متعارف رغبت دارند. به نظر می‌آید جامعه اکنون با طلاق کنار آمده و عده‌ای اقدام به برگزاری جشن‌های طلاق می‌کنند.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تاکید کرد: در حال حاضر ارزش‌های جدیدی جایگزین ارزش‌های ملی و دینی شده که پیامدهای آن باید مورد تحلیل و بررسی واقع شود.

وی با بیان اینکه در قرن ۲۱، فرهنگ جهانی بیشتر از فرهنگ ملی در کانون توجه نسل‌های جدید قرار گرفته است، افزود: سبک زندگی جوانان و ارزش‌هایی که آنها امروز دنبال می‌کنند و نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که امروز دارند، با دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که سازمان‌ها و خانواده‌ها دنبال می‌کنند متفاوت است.  

رسولی با بیان اینکه متاسفانه مطالعات کیفی روی شناخت جوانان نداریم، اضافه کرد: به نظر می‌رسد رفته رفته وضعیت جوانان نسبت به دهه‌های گذشته پیچیده‌تر می‌شود.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه ما در مقوله نسل جوان باید در برنامه‌ریزی به جای کنترل به دنبال مدیریت فرهنگی جوانی باشیم، گفت: جوانان باید در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری که برای آنان انجام می‌شود، حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: در مورد نسل جوان برای پرورش نسل سالم در جهت پیشرفت کشور و سعادتمندی ملت همه دارای رسالت و تعهد هستیم.

رسولی به ضرورت توجه به سلامت جسمی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی جهت داشتن نسل تاثیرگذار تاکید و تصریح کرد: امید می‌رود جوانان سهم تاثیرگذاری در سیاست‌گذاری و اجرا داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.