پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / رضایی: دوومیدانی‌کاران معلول در جاکارتا بهتر از ۲۱ طلای اینچئون نتیجه خواهند گرفت
رضایی: دوومیدانی‌کاران معلول در جاکارتا بهتر از ۲۱ طلای اینچئون نتیجه خواهند گرفت

اعزام ۶۰ دوومیدانی کار معلول به بازیهای پاراآسیایی

رضایی: دوومیدانی‌کاران معلول در جاکارتا بهتر از ۲۱ طلای اینچئون نتیجه خواهند گرفت

سرمربی تیم ملی دوومیدانی معلولان از اعزام ۶۰ دوومیدانی کار زن و مرد به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا خبر داد و گفت: این دوره از نظر مدال آوری شرایط بهتری نسبت به بازیهای پاراآسیایی اینچئون داریم.

بهمن رضایی

بهمن رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات بین‌المللی تونس ۶۰ دوومیدانی کار معلول (۴۲ مرد و ۱۷ زن) که رنکینگ اول تا سوم بازیهای پاراآسیایی را در مواد پرتاب‌ها، ایستاده، نشسته، دوها و پرش‌ها کسب کردند با موافقت کمیته ملی پارالمپیک به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا اعزام خواهند شد.

وی گفت: این دوومیدانی کاران زیر نظر ۱۹ مربی( ۱۵ مربی مرد و ۴ زن) تمرینات خود را به طور غیرمتمرکز در شهرستانهای خود تا زمان اعزام پیگیری خواهند کرد. البته آخرین اردوی تیم ملی دوومیدانی که وصل به اعزام است در تهران برپا خواهد شد و این ۶۰ دوومیدانی کار همراه مربیان خود مهرماه برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی راهی جاکارتا می‌شوند.

رضایی در پاسخ به این پرسش که در کدام مواد شانس بیشتری برای کسب مدال داریم، تصریح کرد: در تمام مواد دوومیدانی شانس کسب مدال داریم، اما در پرتاب‌ها وضعیت بهتر است.

سرمربی تیم ملی دوومیدانی معلولان همچنین با اشاره به افزایش تعداد زنان در این دوره از بازیهای پاراآسیایی نسبت به دوره قبل خاطرنشان کرد: در بازیهای پاراآسیایی اینچئون از ۵۶ ورزشکار اعزامی به این بازیها ۱۰ نفر را ورزشکاران زن تشکیل می‌دادند، اما در این دوره از ۶۰ دوومیدانی کار اعزامی به جاکارتا، ۱۸ نفر را زنان تشکیل می‌دهند که حدود ۴ نفر آنها امید کسب مدال طلا دارند.

وی اظهار کرد: در دوره قبل بازیهای پاراآسیایی موفق به کسب ۲۱ مدال طلا (۱۸ طلا در بخش معلولان و ۳ طلا در نابینایان و کم‌بینایان) شدیم که این دوره با ارزیابی که از وضعیت رکورد دوومیدانی کاران داشتیم، تعداد مدالها افزایش پیدا خواهد کرد و شرایط بهتری داریم.

رضایی در پایان گفت: این دوره با حمایت‌های خوبی که فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک از دوومیدانی کاران داشت، هیچ مشکلی از نظر امکانات و تجهیزات نداریم و تمام زمینه‌ها برای آماده‌سازی تیم ملی دوومیدانی برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی فراهم است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.