صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / قرارداد ساخت آزادراه بیستون- کرمانشاه – حمیل امضا شد
قرارداد ساخت آزادراه بیستون- کرمانشاه – حمیل امضا شد

معاون شرکت زیربناهای حمل و نقل:

قرارداد ساخت آزادراه بیستون- کرمانشاه – حمیل امضا شد

حمیل به طول 130 کیلومتر خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، « سید حسین میرشفیع » افزود: قرارداد این آزادراه با سهم مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش خصوصی به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان به امضا رسیده است.
وی یادآورشد: سرمایه‌گذار این آزاد راه یکی از شرکت‌های فعال در زمینه راهسازی است و ساخت این پروژه آزادراهی در ایجاد اشتغالزایی استان کرمانشاه، تسهیل تردد زائران کربلا و دسترسی آسان مردم به استان ایلام تأثیر گذار است.
وی با بیان اینکه این آزاد راه باعث کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر فعلی خواهد شد گفت: این پروژه بخشی از طرح آزادراهی کرمانشاه – همدان و همچنین بخشی از محور جاده‌ای منتهی به استان ایلام است.
میرشفیع پیرامون مشخصات فیزیکی آزادراه بیستون – کرمانشاه – حمیل یادآورشد: حدفاصل بیستون تا کرمانشاه در دشت واقع ‌شده و از کرمانشاه تا حمیل به طول ۵۰ کیلومتر در مناطق کوهستانی است و چون بخشی از پروژه از کمربندی کرمانشاه عبور می‌کند، باید عملیات بهسازی مسیر نیز در این مسیر انجام شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، اکنون طول آزادراه های کشور به ۲۵۰۰ کیلومتر رسیده و دولت در نظر دارد در پایان برنامه ششم توسعه طول آزادراه های کشور به حدود ۷۵۰۰ کیلومتر افزایش یابد.
هیئت وزیران در جلسه ۹ /۲ /۱۳۹۷بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور – مصوب ۱۳۶۶ – مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه آزاد راه بیستون- کرمانشاه- حمیل و قزانچی- کرمانشاه را تصویب کرد.
هیئت وزیران به وزارت راه و شهرسازی مجوز داده تا نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه آزاد راه بیستون- کرمانشاه- حمیل و قزانچی- کرمانشاه اقدام نماید و بر اساس این تصویب نامه؛ شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی ، مجاز است با حفظ مالکیت دولت، برای اجرای آزاد راه بیستون –کرمانشاه – حمیل و قزانچی- کرمانشاه به طول حدود (۱۳۵) کیلومتر با برآورد تقریبی هفت هزار و پانصد میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰۰ر۷) ریال شامل تأمین منابع مالی، انجام طراحی، تکمیل مطالعات، مهندسی،تملک اراضی، کنترل کیفی، احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آن در قالب آیین‌نامه اجرایی قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور
نسبت به انعقاد قرارداد واگذاری با ‘شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری و انتقال آزاد راه بیستون –کرمانشاه – حمیل و قزانچی- کرمانشاه به سهامداری شرکت مرز راه که به روش برگزاری فراخوان و مذاکره مستقیم انتخاب گردیده است ، با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام نماید.
اقتصام**۱۱۰۸ ** ۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

جزییات واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم/ ۴۶ درصد واحد‌های روستایی مقاوم نیستند

به گزارش کسب و کار نیوز ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران به گزارش خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.