چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / صادرات کرمانشاه ۴۴ درصد رشد یافت
صادرات کرمانشاه ۴۴ درصد رشد یافت

صادرات کرمانشاه ۴۴ درصد رشد یافت

مدیرکل گمرکات کرمانشاه ، از افزایش 44 درصدی صادرات گمرکات استان در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

 

خلیل حیدری روز یکشنبه گفت: در این چهار ماه ۸۸۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۱۲ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۷۶۸ هزار و ۴۸۰ تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۴ درصد افزایش و از حیث وزن ۲۳ درصد رشد داشته است.
حیدری تصریح کرد: ۴۱۸ میلیون و ۳۱ هزار و ۲۳ دلار با وزن یک میلیون و ۲۶ هزار و ۶۱۸ تن از این کالاها در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴۶ درصد و از حیث وزن ۲۴ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۴۷۰ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۹۸۹ دلار کالا را با وزن ۷۴۱ هزار و ۸۶۲ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴۳ درصد افزایش و از حیث وزن نیز ۲۱ درصد رشد داشته است.
حیدری عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی، کولرهای آبی، سیب زمینی محفوظ شده، رول نایلون پلاستیکی، انواع کاشی و سرامیک، ظروف ملامین، گرید لوله به صورت پودر، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، انواع بستی و کیسه پلاستیکی عنوان کرد.
او گفت: بیشتر این کالاها به کشور عراق صادر می شود.
حیدری بیان داشت: در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۷ در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۳ کشور صادرات قطعی انجام شده است.
سالانه بیش از ۲ میلیاردلار کالای غیرنفتی از استان کرمانشاه صادر می شود.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه و بارگیری ۱۵۸ میلیون تن کالا در بنادر کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مطابق آمار رسمی سازمان بنادر و دریانوردی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.