صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / صادرات استان اردبیل ۷۲ درصد افزایش یافت
صادرات استان اردبیل ۷۲ درصد افزایش یافت

صادرات استان اردبیل ۷۲ درصد افزایش یافت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: صادرات استان در بهار امسال به ارزش 25 میلیون و 300 هزار دلار بوده که در مقایسه با زمان مشابه پارسال 72 درصد رشد دارد.

سید حامد عاملی روز یکشنبه در حاشیه نشست صادرات استان اردبیل  افزود: ۴۰ هزار تن صادرات استان به ارزش ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلارکالا مربوط به صادرات از طریق گمرکات بوده و صاردات چمدانی استان نیز در این مدت ۱۱ میلیون دلار بوده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، او همچنین میزان واردات کالا به استان اردبیل طی سه ماه اول امسال را سه میلیون و ۶۰۰ هزار دلار ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به زمان مشابه پارسال ۵۶ درصد کاهش دارد.
عاملی بیان کرد: پارسال ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار انواع کالا از استان اردبیل به مجموع هشت هزار و ۳۰۰ تن صادر شده که از نظر ارزش سه درصد و از لحاظ وزن ۴۶ درصد در مقایسه با سال ماقبل رشد دارد.
او اضافه کرد: طی این مدت میزان صادرات چمدانی نیز از استان ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده که در مقایسه با سال ماقبل ۱۴۴ درصد افزایش نشان می دهد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: میزان واردات کالا به استان اردبیل نیز پارسال به ارزش ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و شامل ماشین آلات و خط تولید ، محصولات کشاورزی ، کاغذ ، پلاستیک ، کنجاله و پنبه دانه بوده که ۳۶ درصد نسبت به سال ماقبل افزایش دارد.
عمده صادرات استان اردبیل به کشورهای عراق ، آذربایجان و افغانستان و واردات کالا نیز از آلمان ، ترکیه و ایتالیا انجام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.