صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / ریاست همزمان در پژوهشگاه و آکادمی المپیک/ قراخانلو: غیرقانونی نیست
ریاست همزمان در پژوهشگاه و آکادمی المپیک/ قراخانلو: غیرقانونی نیست

ریاست همزمان در پژوهشگاه و آکادمی المپیک/ قراخانلو: غیرقانونی نیست

رییس پژوهشگاه علوم ورزشی بر این باور است که چون آکادمی ملی المپیک یک نهاد عمومی و غیردولتی است، شغل محسوب نمی‌شود و از لحاظ ساختار اداری مشکل قانونی در زمینه دوشغله بودن او وجود ندارد. هرچند او می‌گوید؛ همچنان منتظر مشخص شدن جانشینش از سوی وزارت علوم است.

رضا قراخانلو

به گزارش کسب و کار نیوز، گفت: از زمانی که مسوولیت آکادمی ملی المپیک را برعهده گرفتم ریالی بابت مسوولیت خود از آکادمی دریافت نکردم و همچنان منتظر مشخص شدن جانشین خود از سوی وزارت علوم در پژوهشگاه هستم. البته از لحاظ قانونی هیچ مشکلی وجود ندارد که هم به عنوان رییس پژوهشگاه علوم ورزشی باشم و هم رییس آکادمی ملی المپیک. البته من خود به دنبال این هستم که هر چه سریعتر مسوولیت پژوهشگاه را به فرد دیگری واگذارکنم و تنها در آکادمی ملی المپیک به فعالیت خود ادامه بدهم.

وی افزود: تا جایی که اطلاع دارم وزارت علوم به دنبال پیدا کردن فرد مناسبی به جای من در پژوهشگاه علوم ورزشی است و هیچ خلاف قانونی صورت نگرفته است. بنابراین در این زمینه من نباید پاسخگو باشم.

رییس پژوهشگاه علوم ورزشی خاطرنشان کرد: بیش از ۴ سال است که ریاست پژوهشگاه علوم ورزشی را برعهده دارم و در این مدت سعی کردم نیروهای هیات علمی پژوهشگاه را افزایش دهم و کارهای علمی – تحقیقاتی خوبی در پژوهشگاه صورت بگیرد. در حال حاضر نیز در غیاب من کارهای پژوهشگاه را به دکتر شریف نژاد که قائم مقام من است، واگذار کردم و امتیازات لازم را به او دادم تا خللی در فعالیت‌ها و برنامه‌های پژوهشگاه ایجاد نشود. من به خواسته خود تصمیم گرفتم از پژوهشگاه بروم تا فرد جوانتری مسوولیت این حوزه را برعهده بگیرد. حال چرا برخی به دنبال سوءاستفاده از این قضیه هستند و آن را غیرقانونی عنوان می‌کنند، دلیلش را نمی‌دانم.

قراخانلو در پایان اظهار کرد: دوباره تاکید می‌کنم که آکادمی ملی المپیک از لحاظ حقوقی و سمت شغل محسوب نمی‌شود و یک مرکز علمی و فرهنگی است. برای من مهم نیست که در هر دو سمت مسوولیت را برعهده بگیرم، بلکه آنچه اهمیت دارد این است که فرد مناسبی جایگزین من در پژوهشگاه شود تا کارهای تحقیقاتی و پژوهشی رها نشود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.