صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / بدمینتون در بازی های آسیایی۲۰۱۸/ بدون شانس اما به دنبال نمایش خوب
بدمینتون در بازی های آسیایی۲۰۱۸/ بدون شانس اما به دنبال نمایش خوب

گزارش ایسنا از وضعیت رشته های اعزامی به جاکارتا

بدمینتون در بازی های آسیایی۲۰۱۸/ بدون شانس اما به دنبال نمایش خوب

بدمینتون ایران قرار است برای دومین دوره متوالی در بازی های آسیایی شرکت کند که البته نباید شانس مدالی در این رشته برای کاروان قائل شد.

بدمینتون- ثریا اقایی

  به گزارش کسب و کار نیوز، بدمینتون یکی از ۴۴ رشته ای است که ایران قرار است در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ نماینده داشته باشد. بدمینتون در ایران جزو رشته های حمایتی محسوب می شود که در آن کسب مدال مطرح نیست و صرفا تنها بحث حضور اهمیت دارد. البته در مورد اعزام بدمینتون ابتدا اما و اگرهایی وجود داشت اما در نهایت ستاد عالی بازی ها دو سهمیه به فدراسیون داد که نفرات اول انتخابی تیم ملی مسافر اندونزی شدند.

مهران شهبازی، ملی پوش بدمینتون

 آقایی و شهبازی نمایندگان ایران در اندونزی

تیم ملی بدمینتون ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ با دو ورزشکار، ثریا آقایی  و مهران شهبازی شرکت می کند.

ثریا آقایی ۲۲ ساله از ورزشکاران شاخص این رشته در ایران است. او حتی برای کسب سهمیه المپیک ریو هم تلاش کرد که البته مصدومیت مانع رسیدن این ورزشکار به رویایش شد. این بانوی بدمینتون باز توانایی خود را بارها نشان داده و قطعا به دنبال این است که از فرصت پیش رویش استفاده کرده و نمایش خوبی از خود ارائه دهد.

مهران شهبازی ۲۱ساله هم در مسابقات انتخابی تیم ملی توانست بالاتر از مدعیان قرار گیرد و قهرمان شود و او هم از نفرات آینده دار این رشته محسوب می شود در صورتی که بتواند میدان های بیشتر و بزرگتری را تجربه کند.

بدمینتون در بازی های آسیایی در چهار بخش تیمی، انفرادی، دوبل و میکس برگزار می شود که ایران تنها در انفرادی مردان و زنان حضور خواهد داشت.  

آقایی، رکورددار حضور در بازی های آسیایی

با اعزام ثریا آقایی به بازی های آسیایی ۲۰۱۸، تنها بازیکن و البته بانوی بدمینتون بازی محسوب می شود که در دو دوره متوالی بازی های آسیایی حضور داشته است که این برای خود به نوعی یک رکورد محسوب می‌شود. همچنین ایران برای دومین مرتبه متوالی است که  در بدمینتون بازی های آسیایی نماینده دارد.

ثریا آقایی ، ملی پوش بدمینتون

  

چهار دوره حضور اما بی مدال

بدمینتون ایران تاکنون، در کل چهار دوره حضور در بازی های آسیایی را تجربه کرده است که البته در هیچ کدام موفق به کسب مدال نشده است. در واقع نمایندگان ایران در نهایت در دور دوم رقابتهای خود حذف شده اند.

*بازی های آسیایی۱۹۷۴ تهران: سیروس افلاطون، داریوش فروغی، محسن شیدا و صدرا شوشتری نمایندگان ایران بودند.

*بازی های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک: افشین بزرگ زاده، صادق کرباسی، غلامرضا باقری و رضا روشن امید در این دوره از بازی ها حضور داشتند.

*بازی های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه: بهناز پیرزمانی و نکیسا سلطانی از ایران حضور داشتند.

*بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون: ثریا آقایی و سروش اسکندری به نمایندگی از ایران در این بازی ها به رقابت پرداختند که اسکندری دور اول حذف شد و آقایی پس از کسب یک پیروزی در دور دوم کنار رفت.

شرق آسیا و هند قدرتهای مطلق بدمینتون در بازی های آسیایی

مهمترین رقبای نمایندگان ایران در بازی های آسیایی، بازیکنان شرق آسیا نظیر مالزی، اندونزی، چین و کره هستند و البته بازیکنان هند را هم نباید دست کم گرفت. با توجه به اینکه در رشته بدمینتون قهرمانان جهان و المپیک از آسیا هستند از این رو آقایی و شهبازی کار بسیار سختی پیش رو خواهند داشت  و تنها می توان امیدوار بود که بازی های بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارند.

      

برنامه مسابقات:

جدول انفرادی مسابقات بدمینتون بازی های آسیایی جاکارتا از ۲۳ آگوست(اول شهریور) آغاز می شود که پس از انجام قرعه کشی مشخص می شود دو ملی پوش ایران در کدام روز  و با چه کسی رقابت دارند.

مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال هم به ترتیب از ۲۶ تا ۲۸ آگوست (چهارم تا ششم شهریور) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.