صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / کهریزک دیگر قنات ندارد
کهریزک دیگر قنات ندارد

کهریزک دیگر قنات ندارد

رئیس شورای اسلامی کهریزک گفت: 6 قنات این شهر به دلیل خشکسالی های اخیر، احداث خط یک مترو تهران و حفر چاه های عمیق در کنار چاه های مادر خشک شد و دیگر قناتی در این منطقه وجود ندارد.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شرق به باقرشهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور است.
علیرضا عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۶ قنات کهریزک، قلعه سنگی، قلعه آبی، قلعه شیخ، رضایی و قلعه نو در این بخش جاری بود که هم اکنون تمامی این قنات ها به دلیل ضعف مدیریت خشک شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز خشک شدن آب در اثر تاریخی و طبیعی چشمه علی شهرستان ری باقدمتی هشت هزار ساله نیز طی ماههای اخیر خبرساز بوده و حفر تونل مترو تهران علت خشک شدن آن اعلام شده بود.
خشک شدن چشمه علی بازتاب های وسیعی پیداکرد و مسئولان مترو گفته بودند که تلاش دارند تا آب این چشمه وصل شود؛ در همین زمینه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری اواخر تیرماه امسال از جاری شدن آب در حوضچه دوم «چشمه علی» خبر داد و گفت: حوضچه اول به عنوان منبع اصلی چشمه هنوز خشک است.
رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک در ادامه مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: حفر چاه های غیرمجاز در مسیر تهران – قم و صالح آباد بهشت زهرا (س) و نیز احداث خط یک مترو تهران که کهریزک را به میدان تجریش در شمال تهران متصل می کند از مهمترین عوامل خشکی قنات ها در این منطقه محسوب می شوند.
عباسی از آمادگی شورای شهر کهریزک برای احیای این قنات ها خبر داد و گفت: احیای قنات ها هزینه سنگینی نیاز دارد و بازسازی آنها نیازمند فعالیت مهندسی، تحقیق و بررسی دقیق و کامل است.
وی افزود: منابع آبی در کهریزک کاهش یافته و تنها منبع آبی در این بخش مربوط به رودخانه فصلی کن در تهران است که از شمال تهران به جنوب پایتخت جریان دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک خاطرنشان کرد: آن طور که شواهد نشان می دهد آب این رودخانه نیز به دلیل سرریز شدن فاضلاب های صنعتی و مسکونی آلوده شده که این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای مردم منطقه شده است.
شهرستان ری در جنوب شهر تهران واقع شده است.
۱۹۷۰/۶۰۰۳/ ۱۰۰۸

همچنین مطالعه کنید:

از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم/ ادامه خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین شیرزاد – مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.