صفحه اصلی / استان ها / بوشهر / نیروهای جوان استان بوشهر برای اشتغال و کارآفرینی توانمند شوند

نماینده دشتستان در مجلس:

نیروهای جوان استان بوشهر برای اشتغال و کارآفرینی توانمند شوند

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای جوان استان بوشهر برای اشتغال و کارآفرینی توانمند شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، محمد باقر سعادت ظهر شنبه در نشست با مدیر کل و کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: شهرستان دشتستان دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره بگیریم.

وی از اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات مردمی یاد کرد و ادامه داد: مراجعات بسیار زیادی به منظور ایجاد شغل صورت می گیرد و افراد زیادی در شهرستان دشتستان جویای کار هستند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای اینکه شاهد توسعه اشتغال باشیم باید جوانان جویای کار برای فعالیت و اشتغال توانمندسازی شوند که آموزش نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از راهکارهای بسیار مهم برای اشتغال دانست و افزود: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یکی از موثرترین عوامل برای کاهش بیکاری و رونق اشتغال است که رونق ملی را نیز در پی خواهند داشت.

سعادت خواستار بومی‌سازی مهارت‌ها در استان و شهرستان شد و اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در راستای توسعه آموزش‌ها و مهارت‌آموزی اقدامات خوبی داشته است و شاهد استقبال خوب جوانان استان از این آموزش‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه این آموزش‌ها نقش مهمی در کاهش بیکاری در جامعه خواهد داشت، تصریح کرد: نداشتن مهارت لازم برای ایجاد شغل عامل اصلی بیکاری است که باید با مهارت آموزی و همراه کردن علم با عمل می توان مشکل بیکاری را حل کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش مهارت‌های پیشرفته روز دنیا و ارتقای سطح مهارت نیروهای انسانی تحول عظیمی را در استان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اقدانات خوب صورت گرفته در حوزه توسعه مهارت‌افزایی در استان بوشهر، گفت: در حوزه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بسیار خوب کار شده به طوری که اگر بدین شیوه عمل شود به نتایج مثبتی در اشتغال استان خواهیم رسید.

سعادت با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ریشه‌کن‌کردن معضل بیکاری، افزود: با برنامه ریزی مناسب می‌توانیم از پتانسیل جوانان ایران اسلامی به نحو ارزنده ای در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار حمایت ار کالای ایرانی استفاده کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.