صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست هنیه از امیر کویت و پادشاه مراکش برای مقابله با قانون “کشور یهود”
درخواست هنیه از امیر کویت و پادشاه مراکش برای مقابله با قانون “کشور یهود”

درخواست هنیه از امیر کویت و پادشاه مراکش برای مقابله با قانون “کشور یهود”

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دو نامه به امیر کویت و پادشاه مراکش خواهان اقدام جدی برای مقابله با قانون "کشور یهود" رژیم صهیونیستی شد.

هنیه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری المیادین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دو نامه به صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت و محمد ششم، پادشاه مراکش به تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین، شهرک‌سازی و یهودی‌سازی قدس و مسجدالاقصی، محاصره ظالمانه غزه، موضوع اسرا در زندان‌های اسرائیل و قانون “کشور یهود” پرداخته و از آن‌ها خواسته در سطح جهان عربی و جامعه بین‌المللی و اسلامی و در تمامی سطوح برای تحریم این قانون و توقف اجرای آن اقدام جدی و کارآمد انجام دهند.

پارلمان رژیم صهیونیستی به تازگی قانونی را به تصویب رسانده که در آن از اسرائیل به عنوان “کشور قوم یهود” یاد شده و دیگر ادیان، مذاهب و گروه‌های قومی را به حاشیه می‌راند.

هنیه در این نامه‌ها تأکید کرد که قانون “کشور یهود” تجاوز آشکار به حق مردم فلسطین درباره خاک و وطن خود و چالشی برای جهان عربی و اسلامی و نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل است.

وی بر موضع این جنبش مبنی بر عدم کوتاهی درخصوص حقوق و آرمان‌های فلسطینی‌ها از جمله حق بازگشت و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس تأکید کرد.

هنیه خواهان محکوم کردن این قانون و صدور یک قطعنامه بین المللی درباره باطل بودن آن شد و به اهمیت اتحاد جهانی برای حمایت از حقوق مردم فلسطین اشاره کرد.

وی خواهان طرحی فوری و کارآمد برای حمایت از پایداری فلسطینی‌ها و پایان محاصره غزه شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.