صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / قاچاق زنان در نپال به روایت یک عکاس زن
قاچاق زنان در نپال به روایت یک عکاس زن

قاچاق زنان در نپال به روایت یک عکاس زن

عکس های قاچاق زنان و فحشا در نپال به روایت «لیزی سادین» عکاس فرانسوی با عنوان «دام»‌ در گالری ساعتچی لندن به نمایش در آمد.

به گزارش کسب و کار نیوز از سایت خبری گالری ساعتچی، این مجموعه که برنده جایزه بهترین عکس خبری بنیاد کارمیگناک در سال ۲۰۱۷شده است، شامل ۳۶ عکس از «لیزی سادین» عکاس فرانسوی است که قاچاق زنان و فحشا در نپال را روایت می کند.
پس از زلزله ویرانگر ۲۰۱۵ نپال که باعث کشته شدن ۹۰۰۰ نفر و آواره شدن بیش از ۶۵۰ هزار نفر شد، این کشور با توجه به بیکاری و مشکلات اقتصادی با پدیده قاچاق انسان، به ویژه زنان روبرو شد.
عکاس فرانسوی در آثار خود قاچاق و فحشای زنان را نه تنها نتیجه فقر اقتصادی، بلکه ریشه در مشکلات اجتماعی و فرهنگی در نپال نیز می داند.
سادین که با این زنان ملاقات و گفت و گو کرده، گفت: آنها امید اندکی برای ادامه تحصیلات عالی داشته و تقریبا کنترل سرنوشت و آینده خود را ندارند.
این زنان قاچاق شده در ترس از سوء استفاده های جسمی و روحی منظم و همچنین خشونت نمادین که بعضی اوقات توسط اعضای خانواده انجام می شوند، زندگی می کنند.
بستر اجتماعی فعلی که زنان را به عنوان زیرمجموعه و وابسته به مردان و ارزش های اساسی آن تعریف می کند، نیازمند تحول در نقض حقوق بشر در نپال است.
سادین عکس های قاچاق زنان را با کمک و حمایت بنیاد کارمیناک گرفته است.
لیزی گفت: سازمان های غیر دولتی که در مرزهای نپال کار می‌کنند به او در جمع آوری اطلاعات کمک کرده اند. کار این سازمانها این است که دختران جوان را آگاه کنند تا فریب کسانی را که به آنها وعده زندگی بهتر خارج از کشور را می‌دهند نخورند.
براساس این گزارش عکس های سادین گرچه یک واقعیت عریان را به نمایش می گذارند اما او به جنبه زیبایی شناسی عکسها هم توجه داشته است.
لیزی در این باره گفت: من یک چشم هستم و می خواهم نظر و نگاه مردم کشورهای غربی را متوجه اتفاقاتی کنم که در نپال رخ می دهد. ممکن است در خطر باشم، اما احساس خطر نمی کنم به خطر فکر نمی کنم. کارم را انجام می‌دهم، عکسم را می‌گیرم. فکر می کنم باید به هر قیمتی که شده است، این کار را انجام بدهم.
لیز سادین، ده سال اول فعالیت خود را به مسائل اجتماعی و آموزشی اختصاص داده است و با پیوستن به آژانس Raphoe Robert Doisneau چشم انداز انحصاری را برای گزارش دادن به جهان اطرافش به ارمغان آورده است و تلاش می کند گزارش هایی درباره مسائلی که اغلب نادیده گرفته می شوند به تصویر بکشد.
این عکاس فرانسوی موفق به دریافت هشتمین جایزه Cymignac Photojournalism شده است. این جایزه از سال ۲۰۰۹ با کمک هزینه ۵۰ هزار یورویی با هدف تأمین مالی یک گزارش تصویری تحقیقاتی درباره نقض حقوق بشر در جهان تأسیس شده است.
فراهنگ**۹۰۳۱** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

روایات یک شب تلخ: داستان روز تولد دیدار

دقیقا یکی از شب های گرم مردادماه ۹۸ بود، حدودهای ساعت ۱۰ شب، که صدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.