صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / عوارض مُسکن‌ها در مبتلایان به آلزایمر شدیدتر است
عوارض مُسکن‌ها در مبتلایان به آلزایمر شدیدتر است

عوارض مُسکن‌ها در مبتلایان به آلزایمر شدیدتر است

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد عوارض جانبی داروهای مسکن در بیماران مبتلا به آلزایمر شدیدتر است.

دارو درمان قرص

به گزارش کسب و کار نیوز، نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام گرفته حاکی از آن است که داروهای مسکن اثرات عمیق‌تری روی افراد مبتلا به زوال عقلی دارد که در مطالعه‌ای دیگر چرایی این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

در سال‌های اخیر بیماری زوال عقلی به نگرانی فزاینده‌ای تبدیل شده است چرا که پیامدهای این بیماری قابل جبران نیست و درک بهترین روش برای مراقبت از مبتلایان به زوال عقلی پیشرفته بسیار اهمیت دارد. تقریبا ۵۰ درصد از مبتلایان به این اختلال که در آسایشگاه‌ها نگهداری می‌شوند از درد شدیدی رنج می‌برند. طبق مطالعاتی که در گذشته انجام گرفته این احساس درد اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد و به خوبی کنترل نمی‌شود.

اگرچه پاراستامول (استامینوفن) اولین گزینه رفع درد است در صورتیکه موثر نباشد مصرف اپیوئیدها برای بیمار تجویز می‌شود. در حقیقت حدود ۴۰ درصد از مبتلایان به زوال عقلی که در آسایشگاه زندگی می‌کنند اپیوئید دریافت می‌کنند.

گروهی از محققان انگلیسی و نروژی به بررسی اثرات اپیوئیدها روی این افراد پرداختند. در این بررسی اطلاعات ۱۶۲ بزرگسال مبتلا به زوال عقلی پیشرفته و افسردگی از ۴۷ آسایشگاه مورد مطالعه قرار گرفت.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان در این بررسی‌ها دریافتند عوارض جانبی از قبیل تغییرات شخصیتی و احساس گیجی در بیمارانی که از اپیوئیدها مصرف می‌کنند به طور چشمگیری شدیدتر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مصرف ماهانه ۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، هانی تحویل زاده گفت: سازمان غذا و دارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.