صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / حرکت به سمت ایران دیجیتال
حرکت  به  سمت  ایران  دیجیتال

«كسب‌وكار»‌ از الكامپ 24 گزارش می دهد

حرکت به سمت ایران دیجیتال

بيست و چهارمين دوره نمايشگاه الكامپ (الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيك) با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات آغاز شد. اين نمايشگاه با حضور شركت‌هاي داخلي و خارجي و در بخش‌هاي دولت همراه، الكام‌تاكز، الكام‌استارز، ترند و گيم از روز گذشته (ششم مرداد) تا نهم مرداد در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار خواهد شد.

شایلی قرایی

به گزارش کسب و کار نیوز، بیش از ۴۰۰ شرکت استارت‌آپی در این نمایشگاه حضور دارند و امسال «الکام‌گیمز» (بازی‌سازها) برای نخستین‌بار همراه با نمایشگاه الکامپ همراه شده‌اند. «الکام‌تاکز» (گپ و گفت) نیز یک رویداد جدید در الکامپ ۲۴ است که امسال با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور شکل گرفته و در ۴ نقطه مختلف نمایشگاه، فضاهایی برای آن در نظر گرفته شده است تا فعالان و علاقه‌مندان بتوانند به دانسته‌های خود اضافه کنند. «الکام‌ترندز» نیز رویداد تازه‌ای است که سال گذشته به‌ صورت محدود برگزار شد، اما امسال سالن ۲۷ به آن اختصاص داده شده و شامل «هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ، پردازش موازی و شهر هوشمند» است. مشاهدات «کسب‌وکار» نیز حاکی است که نمایشگاه امسال می‌تواند فرصت بهتری نسبت به سال‌های گذشته برای شرکت‌های فناوری و ارتباطات بین‌المللی آنها و به‌ویژه استارت‌آپ‌ها ایجاد کند.

وزیر ارتباطات:
با فیلترینگ برای کسب‌وکارها دست‌انداز ایجاد نکنید
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ خبر داد که تلاش‌هایی را چه در خارج و چه در داخل برای متوقف کردن مسیر توسعه دیجیتالی مشاهده می‌کند. وی عنوان کرد که در حوزه خارجی، تحریم‌هایی در زمینه فناوری اطلاعات به کسب‌وکارهای نوپای ایران وارد شده است. در داخل نیز فیلترینگ‌های غیرکارشناسی‌شده و بی‌دلیل، مانع رشد کسب‌وکارهاست: «گروه‌هایی در خارج تلاش می‌کنند حوزه فناوری اطلاعات ایران را منزوی کنند. پیام روشن ما این است که جوانان ایرانی ثابت‌ کرده‌اند پشت هیچ در بسته‌ای نمانده‌اند و نخواهند ماند.»
گروه دومی که به کسب‌وکارهای نوپا ضربه می‌زنند، به گفته جهرمی افرادی هستند که به شکل غیرکارشناسی‌شده کسب‌وکارها را فیلتر می‌کنند. او در همین رابطه گفت: «به گروه‌های داخلی شفاف عرض می‌کنم؛ کی از اقتصاد و فرایند رانتی به مطلوبیت رسیده‌اید که این‌بار هم برسید؟ اجازه بدهید جوانان با استعدادشان، در یک فضای رقابتی، تحول را در کشور رقم بزنند. شاید با شکایت بردن به دادگاه و گرفتن حکم فیلترینگ، به تصور خودتان توانسته باشید دست‌اندازی را ایجاد کنید، اما بدانید که اگر خودتان را با کسب‌وکارهای نوپا تطابق ندهید، یک فرصت بی‌نظیر برای کنار این حوزه بودن را از دست می‌دهید. تحول دیجیتال در هر صورت شکل خواهد گرفت و ناگزیر خواهید بود به این سمت حرکت کنید. تکالیف کشور در حوزه اشتغال هم در همین مسیر قرار دارد.»
آذری‌جهرمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ به عنوان مسیری برای رسیدن به تحول دیجیتال در کشور، خبر داد که مسیر پیش گرفته‌شده ازسوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در الکامپ، مسیر درستی است و حضور پررنگ کسب‌وکارهای نوپا در این نمایشگاه، همین موضوع را نشان می‌دهد. به گفته رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، امسال فضای استارت‌آپ‌ها در الکام‌استارز در مقایسه با سال قبل دو برابر شده است. وی همچنین گفت: نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با محوریت حرکت به سمت ایران‌دیجیتال آغاز به کار می‌کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای:
الکام‌استارز؛ بزرگ‌ترین گردهمایی کسب‌وکارهای نوین کشور است
محمدباقر اثنی‌عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در حاشیه افتتاح نمایشگاه در گفتگو با «کسب‌وکار»‌ توضیح داد: الکامپ بزرگ‌ترین رویداد فناوری کشور است. شرکت‌هایی که در این رویداد حضور پیدا کرده‌اند می‌توانند با ارائه خدمات و نوآوری‌های خود راه را برای توسعه و پیشرفت سریع‌تر هموار کنند. اثنی‌عشری ادامه داد: به طور کلی این نمایشگاه از نخستین دوره برگزاری تا به امروز دچار افت و خیزهای بسیاری بوده و مشکلات و امتیازات بسیاری را داشته و پشت سر گذاشته است و امروز شاهد هستیم که در این دوره پیشرفت تا چه اندازه بیشتر و قابل لمس‌تر شده است. به طور کلی از الکامپ بیست و یکم تا بیست و چهارم- همین دوره- شاهد خیزش توسعه فناوری اطلاعات و مشارکت مردم در این حوزه بوده‌ایم که به دنبال این موضوع اثرات آن هم در زندگی مردم قابل‌ملاحظه است.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور همچنین تاکید کرد: استارت‌آپ‌ها در حال حاضر عضو جدایی‌‌ناپذیر الکامپ هستند که سالن اختصاصی دارند تا بتوانند برای تبادل اطلاعات و امکانات فرصت و فضای کافی داشته باشند. الکامپ برای استارت‌آپ‌ها یک فرصت طلایی است تا بتوانند شرکای بین‌المللی پیدا کنند و سرمایه‌گذاری خارجی را به سمت ایده‌های خلاقانه سرازیر کنند. وی اظهار داشت: جوانان ایرانی در نمایشگاه الکامپ فرصت یافتند تا حاصل تلاش خود را به نمایش بگذارند. اثنی‌عشری «الکام‌استارز» را یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های کسب‌وکارهای نوین کشور اعلام کرد و به «کسب‌وکار» گفت: در کنار کسب‌وکار نوین باید از شرکت‌های بزرگ این بخش از کشور غافل نشد و راه‌حل‌های مناسب برای رفع چالش‌های آنها پیدا کرد.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ:
استارت‌آپ‌ها می‌توانند اقتصاد نابه‌سامان را نجات دهند
مهدی حیدری، مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ نیز در گفتگوی کوتاهی با «کسب‌وکار» با تاکید بر اینکه بحث محتوا امسال به‌شدت در نمایشگاه جدی گرفته شده، اظهار داشت: محتوا برای این دوره از نمایشگاه الکامپ بسیار مورد توجه قرار داشته و شرکت‌های حضوریافته نیز خدمات و امکاناتی را که در قالب محتوا تولید کرده‌اند، ارائه خواهند داد. وی ادامه داد: الکام‌استارز یکی از سالن‌های بسیار موردتوجه است، چراکه محتوا و ایده‌های نو در آن مطرح می‌شود. در نظر گرفتن سالن مجزا برای آن نیز به همین دلیل است. استارت‌آپ‌ها نقش مهمی در پویایی اقتصاد کشور دارند و باید برای آنها اهمیت قائل شد. بحث محتوا امسال به‌شدت جدی گرفته شده و بخش‌های جدیدی مانند «الکام‌ترندز» و «الکام‌تاکز» هم به همین دلیل تبدیل به بال‌های الکام‌استارز شده‌اند.
مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ گفت: همان‌طور که اشاره شد «الکام‌تاکز»‌ در راستای اهمیت دادن به محتوا امسال به نمایشگاه الکامپ اضافه شده و در واقع حلقه ارتباطی میان استارت‌آپ و ترندهاست، چراکه امروز در دنیای تکنولوژی تبادل اطلاعات بسیار مهم است. امروز در شرایطی قرار داریم که توجه به استارت‌آپ‌ها می‌تواند اقتصاد نابه‌سامان را نجات دهد و با فعالیت و کمک درست همین استارت‌آپ‌ها می‌توانیم اثرات تحریم‌های آتی را کم‌رنگ کنیم. به گفته این مقام مسئول، تحریم‌ها بی‌تاثیر نیست، اما امروز که در شرایط سخت قرار گرفته‌ایم، در کنار هم قرار گرفتن شرکت‌های داخلی و کمک خود این شرکت‌ها به هم شاید بتواند اثر تحریم‌ها را کم‌رنگ‌تر کند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.