صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / جزئیات طرح توان افزایی دانشجویان دانشگاه تهران/ اعضای هیات‌علمی دانشگاه توانمند می‌شوند
جزئیات طرح توان افزایی دانشجویان دانشگاه تهران/ اعضای هیات‌علمی دانشگاه توانمند می‌شوند

معاون فرهنگی دانشگاه تهران عنوان کرد

جزئیات طرح توان افزایی دانشجویان دانشگاه تهران/ اعضای هیات‌علمی دانشگاه توانمند می‌شوند

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از برگزاری اولین مدرسه بین المللی این دانشگاه در شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: این برنامه با شرکت ۱۰۰ داتشجو از ۹۵ کشور جهان برگزار خواهد شد.

سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مجید سرسنگی در نشست خبری که امروز در معاونت فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد به تشریح مهم ترین برنامه‌های این دانشگاه پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین این برنامه‌ها برگزاری روزی با دانشگاه تهران است که دومین دوره آن هشتم مرداد با حضور بیش از ۷۰۰۰ داوطلب کنکور به همراه خانواده هایشان در تمامی واحدها و پردیس های دانشگاه برگزار می‌شود.

وی در ادامه به مهم ترین هدف برگزاری برنامه روزی با دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: ایده ما این است قبل از اینکه دانشجویان محل تحصیل خود را انتخاب کنند از نزدیک با دانشگاه آشنا شوند تا این دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه بتوانند انتخاب درستی را داشته باشند.

دکتر سرسنگی تاکید کرد: سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ نفر به همراه خانواده از قسمت‌های مختلف دانشگاه بازدید کرده که امسال ۷۰۰۰ نفر ثبت نام کرده و کلیه واحدهای دانشگاه تهران که پذیرش کارشناسی را دارند میزبان ثبت نام کنندگان خواهند بود داوطلبان روز دوشنبه هشتم مرداد از ساعت ۹ تا ۴ بعدازظهر ادامه می توانند از دانشگاه بازدید کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ستادهایی در دانشکده‌ها توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل شده که تورهای برای بازدیدکنندگان برگزار می‌کنند تا از قسمت‌های مختلف بتوانند بازدید کنند اگر کسی نیز نتوانسته تاکنون در برنامه روزی با دانشگاه ثبت نام کند، می‌تواند از طریق اداره کلی فرهنگی دانشگاه تهران درخواست خود را ارائه دهد تا بتواند در این طرح شرکت کند.

اجرا طرح توان افزایی و توسعه شایستگی اعضای هیات علمی دانشگاه تهران از مهر ماه جاری

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین از اجرای طرح توان افزایی و توسعه شایستگی اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح تا پایان شهریور ماه نهایی خواهد شد و در صورت فراهم شدن همه جوانب آن از مهر ماه در دانشگاه تهران به صورت پایلوت اجرا می‌شود در این طرح به دنبال این هستیم که اعضای هیات علمی نه فقط در حوزه آموزش و پژوهش، بلکه در حوزه فرهنگی اخلاقی سیاسی و اجتماعی بتوانند دارای مهارت شوند. در واقع اعضای هیات علمی مانند یک معلم نیازمند مهارت‌هایی هستند که باید آن‌ها را به روز کنند.

به گفته وی، طرح فوق را به وزارت علوم پیشنهاد دادیم که در سایر دانشگاه‌ها نیز اجرایی کنند. به نظر ما اعضای هیات علمی غیر از دانش باید مهارت‌های دیگری داشته باشند که جای این مهارت‌ها در دانشگاه‌ها خالی است و همچنین مسائلی سیاسی فرهنگی جامعه را خوب بدانند.

دکتر سرسنگی با بیان اینکه طرح فوق برای اعضای هیات علمی جدید نیز اجرایی می‌شود، خاطر نشان کرد: این طرح می‌تواند اعضای هیات علمی که به تازگی وارد دانشگاه می‌شوند را دارای مهارت کند و حتی برای کسانی که قرار است در دانشگاه مسئولیتی بگیرند نیز اجرایی شود. در واقع دانشگاه تهران آمادگی خود را اعلام می‌کند که اگر نهادی برای بهتر شدن این طرح پیشنهادی را دارد به معاونت فرهنگی این دانشگاه اعلام کند.

جزییات طرح توان افزایی دانشجویان دانشگاه تهران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین از اجرای طرح توان افزایی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه تهران خبر داد و افزود: کارگاه‌هایی را در اداره کل فرهنگی دانشگاه تدارک دیدیم که دانشجویان را بتوانیم در حوزه کسب و کار قوی‌تر کنیم همچنین مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان در حال راه اندازی است و برای این کار با مراکز و نهادهایی نیز ارتباط برقرار خواهیم کرد.

دکتر سرسنگی گفت: کارگاه‌های طرح توان افزایی دانشجویان فعالیت خود را آغاز کرده و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای برگزاری مدارس استارتاپ‌ها تفاهم نامه‌ای را در این خصوص امضا کرده است.

برگزاری اولین مدرسه تابستانی بین المللی در دانشگاه تهران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از برگزاری اولین مدرسه تابستانی بین المللی در کشور توسط دانشجویان دانشگاه تهران خبر داد و افزود: این مدرسه بین المللی از یازدهم تا نوزدهم شهریور توسط انجمن‌های علمی دانشجویی با شرکت ۱۰۰ دانشجوی خارجی از بیش از ۹۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۵۰۰ دانشجوی از ۹۵ کشور در طرح مدرسه بین المللی ثبت نام کردند. پنج مدرس خارجی در این دوره شرکت می‌کنندکه محور اصلی آن محیط زیست است ۱۱ شهریور نیز کنفرانس بین المللی محیط زیست برگزار خواهد شد.

دکتر سرسنگی افزود: دانشجویان خارجی غیر از حضور در خوابگاه‌ها سفرهایی را به نقاط مختلف کشور مانند پارک ملی گلستان شهر مشهد و اصفهان خواهند داشت.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان از تغییر عنوان این معاونت به معاونت فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: این عنوان در حال حاضر از سوی هیات رییسه دانشگاه تصویب شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.