صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / آذری جهرمی: دولت، گام بلند صیانت از اطلاعات شخصی را برداشت
آذری جهرمی: دولت، گام بلند صیانت از اطلاعات شخصی را برداشت

آذری جهرمی: دولت، گام بلند صیانت از اطلاعات شخصی را برداشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارائه لایحه صیانت و حفاظت از داده های شخصی به دولت را گام مهمی برای صیانت از اطلاعات مردم در فضای مجازی برشمرد.

لایحه «حفاظت و صیانت از داده های شخصی» با هدف حفاظت از کاربران در فضای مجازی امروز(شنبه) در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) رونمایی شد.
قرار است لایحه فردا برای تصویب به هیات دولت فرستاده شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، «محمدجواد آذری جهرمی» روز شنبه در حاشیه افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ افزود: امید است این لایحه که پس از برطرف شدن انتقادهایی که به آن وارد شده بود، در دولت تصویب شود تا همه مردم بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.
وی ادامه داد: چندی پیش گام نخست تدوین این لایحه برداشته و پس از تدوین منتشر شد که انتقادهایی به آن وارد کردند؛ سپس تلاش شد با برطرف کردن انتقادها لایحه کاملی تری تهیه شود.
آذری جهرمی خاطرنشان ساخت: اکنون لایحه با رفع انتقادها آماده شده است و انتظار می رود کارشناسان همچنان نظرهای خود درباره آن اعلام کنند تا زمانی که به دولت ارسال می شود لایحه ای کامل باشد.
وزیر ارتباطات گفت: لایحه صیانت از داده های شخصی یکی از ستون های اساسی توسعه کشور خواهد بود و شهروندان را توانمند خواهد کرد تا در برابر شکسته شدن حریم شخصی خود پیگیری حقوقی و قضایی داشته باشند؛ چیزی که تاکنون روال مشخصی نداشت.
به گفته وی، نه تنها پیام رسان ها بلکه همه سرویس ها مقید به رعایت مقرارت خواهند بود؛ ضمن آنکه مردم نیز به حقوق خود آگاه می شوند.
آذری جهرمی به تدوین چنین لایحه ای توسط اتحادیه اروپا در ماه های اخیر اشاره کرد که همه کشورها باید این قوانین را بومی سازی کرده و رعایت کنند.
وزیرارتباطات به فتوایی که از سوی رهبر معظم انقلاب درباره صیانت از داده های شخصی اشاره کرد که عزم برای تدوین این لایحه را جدی تر کرده است.
ادامه دارد…
اقتصام**۲۰۷۸** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.