صفحه اصلی / استان ها / مازندران / ناتل؛ شهری گمشده در تاریخ مازندران
ناتل؛ شهری گمشده در تاریخ مازندران

ناتل؛ شهری گمشده در تاریخ مازندران

ارگ تاریخی ناتل، امام زاده شاهزاده رضا کیا سلطان، بقعه ابو عبدالله ناتلی به عنوان استاد ریاضی ابوعلی سینا از جاذبه تاریخ ناتل است که آن را از دیگر روستاهای مازندران متمایز می‌کند.

ناتل در مازندران

به گزارش کسب و کار نیوز هدف از برگزاری این همایش را حفظ جایگاه  و احیا ناتل عنوان کرد و افزود: ارگ ناتل قدمت حدود ۲۵۰۰ ساله دارد. ارگ تاریخی ناتل، امام زاده شاهزاده رضا کیا سلطان، بقعه ابو عبدالله ناتلی به عنوان استاد ریاضی ابوعلی سینا از جاذبه تاریخی این روستا بوده که آن را از دیگر روستاهای مازندران متمایز کره است.

وی افزود: استاد پرویز ناتل خانلری ادیب و سیاستمدار، زبان شناس، نویسنده و شاعر معاصر ایرانی بزرگ‌مرد عرصه فرهنگ ایران از اهالی ناتل بوده است.

خاتمی‌فر بزرگترین مشکل روستای ناتل را ناهمگونی اراضی تقسیم شده بین روستاییان دانست و افزود: بیشتر زمین‌های روستا درگیر منابع ملی هستند و البته طرح هادی روستایی که در حال حاضر اعلام شده مورد تایید شورا و دهیار روستا نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت و درآمد کم روستا کارهای عمرانی زیادی را نمی‌توانیم انجام دهیم، ولی تنها با گرفتن مجوز توانستیم حمامی که از سال‌ها قبل دراین روستا بود را تبدیل به دهیاری کنیم.

دهیار روستای ناتل یادآور شد: در تلاشیم تا با جذب سرمایه‌گذار صنعت بوم گردی را راه‌اندازی کنیم، ولی هیچ سرمایه‌گذاری با این وضعیت  ریسک نمی‌کند و نیازمند توجه بیشتر مسئولین به این روستای تاریخی هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.