صفحه اصلی / استان ها / قم / مسئولین دین خود به نماز جمعه را ادا کرده‌اند؟

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم:

مسئولین دین خود به نماز جمعه را ادا کرده‌اند؟

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم با بیان اینکه مصلای شهر مرکز فرهنگ‌سازی و یک قطب اصلی در جریانات اجتماعی شهر می‌تواند باشد، گفت: مسئولین نه تنها هیچ کمکی نمی کنند بلکه چالش‌هایی نیز سر راه ستاد نماز جمعه قرار می‌دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدباقر ولدان، در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، ضمن گرامیداشت ۵ مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه ایران بعد از انقلاب اسلامی، عنوان کرد: امسال در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، شعار “نمازجمعه، سنگر چهل ساله انقلاب اسلامی” اتنخاب شده است؛ اعتقاد بر این است که یکی از مولفه ها قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی در طی این چهل سال، نماز جمعه بوده است.

وی با بیان این که در طول این ۴۰ سال بیش از دوهزار هفته، نماز جمعه در سراسر کشور اقامه شده است، افزود: حدود چهل و دو هزار نفر در ستاد های نماز جمعه در ۹۰۰ شهر و شهرستان مشغول خدمت هستند.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری “نماز جمعه قرارگاه تقوا، ایمان، اخلاق و بصیرت است”، مصلاهای نماز جمعه به عنوان یک مرکز ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی هر شهری شناخته می‌شوند.

ولدان با اشاره به پیشتاز بودن استان قم در اقامه نماز جمعه، تصریح کرد: از قبل از انقلاب اسلامی، مرحوم آیت الله اراکی در قم به اقامه نماز جمعه می پرداختند و امروز هم نماز جمعه قم به عنوان تاثیرگذار ترین نماز جمعه در سطح کشور بعد از تهران شناخته می شود.

وی ادامه داد: از ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ که مصلای قدس قم مجدد بازگشایی شد تا به امروز ۱۲۰ نماز جمعه در آن برپا شده است و در کناربرگزاری نماز جمعه، فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و برنامه های هنری، ورزشی، برگزاری نشست، سمینار، همایش واسکان زائرین و مسافرین را در این مکان داشته ایم.

ولدان ادامه داد: در این ۱۲۰ هفته حدود هزار برنامه برگزار شده که اسکان همشهریان (بعد از زلزله های اخیر)، اسکان و تامین غذا برای مسافران در راه مانده (بعد از مسدود شدن اتوبان قم_ تهران)، اسکان بیش از هفتاد هزار نفر از زائرین اربعین از ۱۷ کشور و ۳۰ استان در طول ایام اربعین، برگزاری برنامه های متنوع برای جوانان، نوجوانان و کودکان درایام تابستان با محوریت مصلا، برگزاری جشن روزه اولی ها در ایام ماه مبارک رمضان و تشکیل مجمع جوانان مطالبه گر بخشی از این فعالیت ها در این مدت است.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم در رابطه با برنامه های پیش رو برای ارتباط بیشتر و بهتر مردم و مسئولین، افزود: راه اندازی سایت نهاد نماز جمعه در قالب یک پرتابل جامع، یکی از خدماتی است که به تازگی راه اندازی شده است، از دیگر برنامه های در دست اقدام می توان به راه اندازی مرکز نیکوکاری مصلا قدس، راه اندازی ستاد استهلال در مصلا، رونمایی از تمبر گرامیداشت “نماز جمعه، سنگر چهل ساله انقلاب اسلامی” در نماز جمعه این هفته و در آخر برگزاری نمایشگاه عکس و آثار نماز جمعه در حاشیه نماز جمعه اشاره کرد.

ولدان در ادامه در رابطه با سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی و پاسداشت مقام ایشان به عنوان اسوه اخلاق و یکی از یاران دیرین انقلاب و امام جمعه قم، گفت: ۸ مرداد سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی است و به همین منظور در نماز جمعه این هفته ویژه برنامه های از قبیل رونمایی از آثار آیت الله مشکینی، سخنرانی حجت الاسلام غفوری از مسئولین شورای سیاست گذاری کشور پیش از نماز جمعه و عیادت از خانواده ایشان توسط اعضای ستاد را در دستور کار داریم.

وی در آخرضمن تشکر از مسئولینی که برای پیشرفت مصلای قدس تلاش کرده اند، بیان کرد: مصلا که به یک مرکز فرهنگی تعطیل در وسط شهر تبدیل شده بود، با همت جهادی تعدادی از جوانان و با راهنمایی ائمه جمعه دوباره فعالیت خود را از سر گرفت؛ اما سوالی که از مسئولین در آستانه روز نماز جمعه داریم این است که آیا بین خود و خدا می توانند پاسخگو باشند و بگویند که دین خود به نماز جمعه را ادا کرده اند؟ مسئولین به ستاد نماز جمعه به عنوان یک ستاد ساختمان سازی برای نماز جمعه نگاه می کنند، مسئولین نه تنها هیچ کمکی نمی کنند بلکه چالش هایی هم سر راه ستاد نماز جمعه قرار می دهند، در صورتیکه مصلای شهر مرکز فرهنگ سازی و یک قطب اصلی در جریانات اجتماعی شهر می تواند باشد، امیدواریم با تلاش و پیگیری مسئولین بتوانیم طرح جامع مصلا را اجرا کنیم تا به این وسیله خدمات بیشتری به همشهریان ارائه بدهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.