صفحه اصلی / استان ها / گیلان / صنعت گیلان به معماری نوین نیاز دارد

رئیس سازمان صنعت:

صنعت گیلان به معماری نوین نیاز دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: صنعت استان نیازمند معماری نوین است.

صنایع کوچک

به گزارش کسب و کار نیوز،  فرهاد دلق‌پوش در بازدید از چند واحد صنعتی رشت گفت: واقعیت بررسی‌های کارشناسی و علمی این است که صنعت استان گیلان نیازمند معماری نوین جهت پیشرفت است و همه نهادهای زیربنایی استان باید یکدل و همسو شوند .

وی با اشاره به این‌که برای حمایت از صنایع استان میزهای تخصصی کالایی تشکیل شده است، اضافه کرد: میزهای  تخصصی کالایی می‌تواند از هدر رفت زمان و انرژی کارفرمایان و تولیدکنندگان برای رفع موانع بکاهد و مسیر را برای تولیدکننده و صنعتگر هموار و تسهیل کند .

دلق‌پوش افزود: برخی از قوانین مخل تولید نظیر مالیات بر ارزش افزوده و سود تسهیلات بانکی باید به صورت ساختاری، همسو با تولید تغییر یابد تا از دغدغه‌های تولید کننده کاسته شود و با این تغییرات ‌بتوانیم به اهداف کلان در حوزه تولید کشور نایل شویم .

وی به مدیران واحدهای مذکور در خلال بازدید تاکید کرد: مشکلات باید به سازمان منعکس شود، برخی اموری که در استان برای رفع مشکلات تولید قابل انجام است به صورت مورد به مورد در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و رفع و رجوع می‌شود و مواردی که در سطح کلان و کشوری باشد به وزارت متبوع ارجاع و از آنجا پیگیری می‌شود .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم‌چنین دستور پیگیری مشکلات و تعلل در رسیدگی‌های گمرکی و استاندارد ثبت سفارش کالا جهت تسهیل در امور شرکت‌ها را به روسای ادارات زیرمجموعه صادر کرد.

وی برخی از عوامل جبری و شرایط حاکم بر فضای کسب و کار را از مشکلات عمده واحدهای بزرگ استان دانست و اذعان کرد: برخی مواقع سوء مدیریت نیز مزید بر علت در برخی از صنایع شده است و این شرایط مستلزم اتحاد و پشتیبانی است که باید مشکلات به قید فوریت رفع و رجوع گردد و توصیه کرد؛ باقی ماندن در مشکلات گذشته همانند باتلاق است که بخش تولید را در خود فرو خواهد برد .

دلق‌پوش به لزوم تغییرات در سهمیه‌های پتروشیمی و گروه‌های کالایی جهت اختصاص ارز اشاره کرد و گفت: لازم است برخی از دستورالعمل‌های ابلاغی باید در مرحله‌ی عمل، ارزیابی و به نفع تولید تغییر و اصلاح شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.