صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / صنعت، دانشگاه را قبول ندارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد:

صنعت، دانشگاه را قبول ندارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: صنعت و بازارکار، دانشگاه فردوسی را قبول ندارد و معتقد است که دانشگاه توانایی پیاده کردن ایده‌ها را ندارد.

علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای

به گزارش کسب و کار نیوز، احمدرضا بهرامی شامگاه گذشته در نشست شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری  خراسان و  دانشگاه فردوسی مشهد که در این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و فناوران اقتصادی ما می‌توانیم را ثابت کرده‌اند، اظهارکرد: توسعه و پیشرفت کشور تنها یک مدل دارد که با حمایت دولت از بخش خصوصی و مراکز علمی و دانشگاهی کامل خواهد شد.

وی با تاکید براینکه توسعه و پیشرفت کشور به حمایت دولت نیاز دارد، افزود: مسیر توسعه و پیشرفت کشور تنها یک مدل دارد. ۵۰ سال است که هم‌چنان دورخودمان می‌چرخیم و دنبال مدلی برای پیشرفت می‌گردیم. مراکز علمی حرفه‌ای هستند ولی مراکز علمی بدون بخش خصوصی نمی توانند پیشرفت کنند. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: مدلی که برای پیشرفت وجود دارد یک مثلث طلایی است. مثلثی که سه ضلع آن را بخش خصوصی، دولت و بخش علمی و دانشگاه‌‎ها تشکیل داده‌اند. اگر این مثلث طلایی را قبول نکنیم حق پذیرش عبور از دانشگاه‌های نسل سوم و توسعه در دانش بنیان را نداریم. در واقع دیگر نمی‌توانیم صحبنی از توسعه‌یافتگی کشور کنیم.

بهرامی خاطرنشان کرد: با این‌وجود  بسیار خرسندیم که بخش خصوصی و دانشگاهیان وابستگی به یکدیگر را پذیرفته‌اند. امیدواریم بخش دولتی نیز  حضور خود را در کنار این دو  مهم بداند.

وی عنوان ‌کرد: صنعت و بازارکار، دانشگاه فردوسی را قبول ندارد و معتقد است که دانشگاه توانایی پیاده کردن ایده‌ها را ندارد. مدل دانشگاه فردوسی قرار دادن زیرساخت‌های لازم در اختیار صنایع کار است، مشروط بر اینکه این زیرساخت‌ها به دانش فنی ترجمه شده باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.