صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / صادرات فرش ابریشم به اتحادیه اروپا از تعرفه معاف است
صادرات فرش ابریشم به اتحادیه اروپا از تعرفه معاف است

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

صادرات فرش ابریشم به اتحادیه اروپا از تعرفه معاف است

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اتحادیه اروپا مهر سازمان صنایع دستی را معتبر می داند و صادرکنندگان فرش ابریشم در صورت اخذ تایید از این سازمان از پرداخت تعرفه در اتحادیه اروپا معاف می شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «پویا محمودیان» در سی و چهارمین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران افزود: ایران سومین تولیدکننده صنایع دستی در دنیاست اما در زمینه تجارت این نوع کالاها با وضعیت مطلوب بسیار فاصله دارد.
وی اضافه کرد: ایران تا پیش از سال ۱۳۹۳ بازارهای جهانی را از دست داده بود و ترکیه، هند و ویتنام این جایگاه را از آن خود ساختند سال ۱۳۹۲ صادرات صنایع دستی ۱۱۲ میلیون دلار برآورد شد اما در سال ۱۳۹۳ با تلاش های صورت گرفته نسبت به سال ۱۳۹۲ به رشد ۳۶ درصدی دست یافتیم.

** صادرات بیش از ۲۸۱ میلیون دلاری
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام کرد: پارسال میزان صادرات صنایع دستی به بیش از ۲۸۱ میلیون دلار رسید که این رقم صادرات بدون احتساب فرش و زیورآلات است که از سوی بانک مرکزی محرمانه تلقی می‌شود.
محمودیان صادرات چمدانی صنایع دستی را رو به رشد دانست و افزود: بر اساس آمارها پارسال شمار گردشگران ورودی پنج میلیون نفر بود و به ازای هر نفر چنانچه حدود پنج تا ۱۵۰ دلار خرید شده باشد، رقم صادرات چمدانی حدود ۲۵۰ میلیون دلار می شود.
«بنابراین مجموع صادرات صنایع دستی، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است».

** ایجاد دومین پایانه صادراتی صنایع دستی در مرز مهران
این مسوول از برنامه افتتاح پایانه صادراتی تهران در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: قرار است در مرز مهران پایانه صادراتی صنایع دستی ایجاد شود و برای ساخت آن سرمایه‌گذاری شده است.
به گفته محمودیان، تجارت خرده‌فروشی صادرات صنایع دستی از پارسال آغاز شد و تلاش می شود به سایت‌های تجارت بین‌المللی مانند آمازون متصل شویم.
به گزارش کسب و کار نیوز، چندی پیش رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران پارسال ارزش صادرات صنایع دستی به ۲۴۰ میلیون دلار رسید که با احتساب تجارت چمدانی حدود ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.