صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / تحول در زیرساخت تولید با ظرفیت شرکتهای دانش بنیان ممکن است
تحول در زیرساخت تولید با ظرفیت شرکتهای دانش بنیان ممکن است

معاون رییس جمهوری:

تحول در زیرساخت تولید با ظرفیت شرکتهای دانش بنیان ممکن است

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ‌و فناوری رییس جمهوری گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان می توان در زیرساخت های تولیدی و صنعتی تحول ایجاد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا دلیری روز پنجشنبه در شورای عالی فناوری و نوآوری استان کرمان افزود: بی شک در حوزه های دانش بنیان مشکل کمبود سرمایه را احساس نخواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه راه نجات کشور در انجام فعالیت های دانش بنیان است ،اظهار داشت: دنیا با سرعت در حال پیشرفت است و باید با توجه به نخبگان و دانشگاهیان خود را با این پیشرفت ها هماهنگ کنیم.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: در حال حاضر آموزش صرف به تنهایی جوابگوی نیازها نیست و باید شغل ایجاد شود که در این زمینه جوانان باید ایده پردازی کرده و کار کنند.
دلیری عنوان کرد: استفاده از ظرفیت شرکت های بزرگ می تواند کمک بزرگی به توانمندسازی فعالیت های حوزه های دانش بنیان کند که این موضوع را در گذشته نیز دنبال کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های فناورانه و صنایع خلاق در حوزه روستایی مشکل پرداخت تسهیلات نداریم ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری با بانکها متفاوت است و اختیارات گسترده ای دارد که می تواند ظرفیت های بزرگی ایجاد کند.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ‌و فناوری رییس جمهوری بیان کرد: باید روی نیازهای استان کرمان متمرکز شده و زیرساخت های مورد نیاز تامین شود و ما برای توسعه شرکت های دانش بنیان استان کرمان آماده همکاری هستیم.
سرپرست استانداری کرمان در این نشست با تاکید بر اینکه از صندوق نخبگان و شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم گفت: ظرفیت های ملی و استانی بسیار خوبی در اختیار داریم که با تلفیق این ظرفیت ها، فرصت های خوبی ایجاد خواهد شد.
محمدجواد فدائی افزود: تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری در ذیل شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی اقدام پسندیده ای است.
وی اظهار داشت: باید برنامه ای مشخص شود که نشان دهد شورای عالی فناوری و نوآوری در پیشرفت علم و فناوری استان و در نهایت رسیدن به توسعه پایدار چه اقداماتی را انجام خواهد داد؟
سرپرست استانداری کرمان ادامه داد: باید ارتباط با وزارتخانه ها و شرکت های دانش بنیان ملی بیشتر باشد و تاثیر این نشست ها را در ایجاد شغل، افزایش تولید و رفع مشکلات مردم دید.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان نیز گفت: این استان تمام ظرفیت های مورد نیاز برای توسعه جهشی در حوزه فنآوری را دارد و مشخص نیست چرا این اتفاق رخ نمی دهد.
سید مهدی طبیب زاده افزود: بیش از ۶۲ شرکت دانش بنیان در استان کرمان فعال است که روند تکاملی خود را دنبال می کند اما با توجه به فهرست کالاهای صادراتی و کالاهای موجود می توان نتیجه گرفت که از این ظرفیت ها به نحو شایسته استفاده نشده است.
وی عنوان کرد: خدمات متناسب و مدرنی در استان کرمان ارائه نمی شود و با وجود این همه افراد نخبه، دانش پژوه و واحدهای علمی و دانشگاهی باید دید که به چه دلیل این ظرفیت ها منجر به یک کار فناورانه نمی شود.
طبیب زاده با تاکید بر اینکه راه میانبر رسیدن به توسعه پایدار، استفاده از شرکت های دانش بنیان است تاکید کرد: بخش خصوصی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان آماده همکاری است.
۳۰۲۹/۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.